استاندار هرمزگان با حضور در بخش رودخانه علاوه بر افتتاح پل بیدان زیارتعلی ، دستور آغاز عملیات اجرایی احداث پل ماشنگی را نیز صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی استاندار هرمزگان به همراه دکتر حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با حضور در شهرستان رودان، پروژه‌های این شهرستان را مورد بهره برداری قرار داد.

در اولین بخش از برنامه‌های روز ششم از هفته دولت، استاندار هرمزگان به بخش رودخانه رفت و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا، یک طرح مهم را به بهره برداری رساند و یک طرح دیگر را کلنگ زنی کرد.

احداث پل بیدان زیارتعلی یکی از مطالبات و خواسته‌های مردمی بود که در سالیان گذشته به علت فقدان پل و بر اثر طغیان رودخانه‌ فصلی مخاطرات جدی برای مردم ایجاد می‌کرد که با تلاش صورت گرفته و تأمین اعتبار به موقع، این پل امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

این پل با اعتبار ۳۲ میلیارد تومانی با سه دهنه ۲۰ متری احداث شده است.

دیگر پروژه مهم بخش رودخانه که جزو مطالبات چندین ساله مردم بود، احداث پل در مسیر روستای ماشنگی بود که به هنگام بارندگی بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه مسیر ارتباطی روستاهای زیادی را به مرکز شهرستان مسدود می‌کرد.

این پل امروز با تامین اعتبار اولیه قرار است در ۹ دهنه ۲۰ متری و با اعتبار ۶۵ میلیارد تومانی ظرف مدت زمان ۳۶ ماه احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد.

با احداث این پل راه ارتباطی ۲۶ روستا و آبادی دهستان مسافرآباد بخش رودخانه شهرستان رودان با ۱۲۱۵ خانوار ساکن و جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر و همچنین راه دسترسی بخش رودخانه و شهر زیارتعلی به شهرستان حاجی‌آباد و تعدادی از روستاهای بخش احمدی در مواقع بارندگی مسدود نخواهد شد.

انتهای پیام