پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان با حضور حضور سید حسین رضوی پور مشاور وزیر و رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی و علی عادل عابدی نژاد داورانی مدیر دفتر امور استان های وزارت متبوع ، منصور آرامی رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان و جمعی از مسئولان زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در بندرعباس برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان با بیان اینکه دستور کار این جلسه پیگیری مصوبات مربوط به دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در سفر ریاست جمهوری به هرمزگان ، بررسی وضعیت کالاهای چند تعرفه ای صادراتی در گمرکات و ارائه راهکار جهت کاهش هزینه های صادرکنندگان ، بررسی چالش ها و مشکلات در حوزه های گمرکی ، مالیاتی ، بانکی ، مناطق آزاد و مناطق ویژه و همچنین پیگیری مصوبات جلسه قبل و … است ، گفت :  در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی به مسائل ، چالش ها و همچنین ارائه راهکار می پردازیم . 

مهدی دسینه ، افزود : مجموع اعتبارات مصوب هزینه ای و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه گذاری در ۹ ماهه سال جاری را ۱۵۸۵۵ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد : میزان تخصیص این اعتبارات ۷۵۸۶ میلیارد ریال است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته است . 

دسینه ، تعداد طرح  سرمایه گذاری خارجی را در سال جاری ۳ طرح و میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب برای این طرح ها را ۳۸ میلیون دلار و میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده را ۸  میلیون دلار اعلام و ادامه داد :   این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته  5 طرح با میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب ۴۷ میلیون دلار و سرمایه گذاری خارجی جذب شده به مبلغ ۱۴ میلیون دلار بوده است . 

وی ،  به شناسایی پهنه ها و نواحی عاری از مجوز در حوزه کشاورزی به شناسایی ۳ محدوده در حوزه احداث گلخانه به مساحت ۹۰۰ هکتار ، شناسایی ۴ سایت درحوزه پرورش میگو ، شناسایی ۳ زون درحوزه پرورش ماهی در قفس در شهرستان جاسک در حوزه معدن به شناسایی ۲۱۳ مورد از معادن استان ، در حوزه گردشگری به شناسایی محدوده در جزیره هرمز جهت احداث هتل ، شناسایی محدوده ۳۰۰ هکتار در قالب ۶  پهنه درحوزه گردشگری در سطح استان ، در حوزه احداث نیروگاه برق  شناسایی ۳  نقطه درزمینه احداث نیروگاه حرارتی و نیز ۳ نقطه در خصوص احداث نیروگاه گازی در سطح ، شناسایی ۲۵ نقطه در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی ، در حوزه صنعت شناسایی نواحی شهر شیشه ، ناحیه پالایشی در شهرستان بندرعباس و ناحیه پارک شیمیایی دربندرلنگه ، شناسایی پهنه احداث شهر میوه های گرمسیری در شهرستان سیریک  اشاره کرد . 

نماینده وزیرامور اقتصادی و دارایی در استان هرمزگان ، در خصوص بهبود فضای کسب و کار در هرمزگان توضیح داد : تعداد مجموع درخواست ها در این زمینه ۱۷۷۰۹  درخواست است که از این تعداد ،  5259 درخواست ثبت محور و تعداد ۱۲۴۵۰  درخواست های تائید محور است . 

وی در پایان سخنانش به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد  دستگاه های تابعه از جمله اداره کل امور مالیاتی، بانک ها ، گمرک واموال تملیکی در ۹ ماهه سال جاری پرداخت . 

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان : 

فرهنگ وآموزش نقش اساسی و زیرساختی در تمام مسائل دارد 

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان ، با اشاره به برگزاری جلسات هم اندیشی مستمر وزارت امور اقتصادی و دارایی با اداره کل استان ها ، گفت : مسائل اقتصادی از سالیان سال وجود دارد و نمی توان این مشکلات را به زمان و دوره خاصی مرتبط کرد و اینها برگرفته از ساختار اداری ، مدیریتی، فرایندی و… در وزارتخانه‌ها در مجموع کشور است . 

منصور آرامی ، با بیان اینکه فرهنگ و آموزش و پرورش نقش اساسی و مهمی در تمام زمینه ها و کارکردهای جامعه دارد ، افزود : تا زمانیکه مسئله فرهنگ و آموزش و پرورش حل نشود اقتصاد نیز حل نمی شود و باید توجه داشت که زیرساخت تمام پیشرفت ها فرهنگ و آموزش است و تمام موضوعات بهم مرتبط هستند . 

آرامی با اشاره به جراحی داخلی در حوزه برنامه ها ، مطرح کرد : اگر قرار است مسئله ای در کشور حل شود باید ظرفیت آن ایجاد شود . 

وی تاکید کرد : جهت رفع چالش ها باید جلسات گفت و گو و هم اندیشی بصورت مستمر برگزار شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش  ،عنوان کرد : در خصوص سرمایه گذاری مسئله پیدا کردن سرمایه گذار است، تیم مشاوره متخصص و زبده برای جذب سرمایه گذار تشکیل شود . 

رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی وزارت اقتصادی و دارایی : 

بحران و چالش اقتصادی عظیمی در کشور را تجربه می کنیم 

رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی وزارت اقتصادی و دارایی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی ، گفت : در کشور بحران و چالش اقتصادی عظیمی را تجربه می کنیم . 

سید حسین رضوی پور، افزود : اولین چالشی که با آن روبرو هستیم چالش کسری بودجه است که برگرفته از تکیه بر درآمد نفتی است هر چند از ابتدای دهۀ ۹۰ مسئله تکیه به درآمد غیرنفتی مطرح بود اما جدی گرفته نشد . 

رضوی پور ، با بیان اینکه دومین چالش پیش رو تورم است ،عنوان کرد : سومین سال متوالی است که تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه می کنیم هر چند در سال های قبل تورم بالای ۴۰ درصد را داشته ایم اما مستمر نبوده است و این سالهای متوالی کشور را در وضعیت خطرناکی قرار داده است . 

وی ، با اشاره به اینکه سومین چالش کاهش تشکیل سرمایه ثابت است ، ادامه داد : در سه سال اخیر خالص سرمایه منفی را تجربه کرده ایم و  رشد اقتصادی پایداری نداشته ایم . 

رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی وزارت اقتصادی و دارایی، مطرح کرد : برای عقب افتادگی در کاهش سرمایه در بخش خصوصی و فقدان سرمایه ثابت باید جلسات هم اندیشی در استان ها مطرح و مسائل و چالش ها استان به استان مورد بررسی قرار گیرد . 

مدیر دفتر امور استان های وزارت اقتصادی و دارایی : 

شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی یک مجموعه متخصص است

مدیر دفتر امور استان های وزارت اقتصادی و دارایی دارایی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی ، گفت : این شورا نقش کلیدی را در اقتصاد کشور ایفا می کند همچنین در این جلسات از تجربه های میدانی همکاران استفاده کنیم . 

علی عادل عابدی نژاد داورانی ، با بیان اینکه  شاخص های توسعه هرمزگان در این شورا مطرح و چاره اندیشی و در نهایت به مدیریت منتقل شود ، افزود : با انتقال چالش ها و ارائه راهکار وانتقال آن به رئیس دستگاه تابعه و استفاده از نظرات وی  تصمیم سازی کنیم . 

عابدی نژاد داورانی ، یادآور شد : نکته دیگری که حائز اهمیت است تقسیم کار استانی و هماهنگی در اجرای آن است. 

گفتنی است ، مدیران حاضر در این شورا به بیان مشکلات ، چالش ها ، درخواست ها و  ارائه راه حل پرداختند .

 خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام