استاندار هرمزگان در پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و همه معلمان شهید ایران اسلامی، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به همه معلمان بزرگوار تبریک گفت و از تلاش های فرهنگیان در نهاد مدرسه و آموزش و پرورش در سراسر استان هرمزگان، تشکر و قدردانی نمود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی دوستی در این پیام آورده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ ﴿۱﴾

خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿۲﴾

اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ ﴿۳﴾

الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿۴﴾

عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ ﴿۵﴾

 12 اردیبهشت، سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مطهری، که به نام روز معلم  و آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم مزین است، یادآور مقام رفیع معلم و فرصت مغتنمی برای پاسـداشت مجاهدت این تلاشگران عرصه تعلیم و تربیـت و تجلی شکوه عشق و ایثار و فداکاری معلمان بزرگوار است.

 روز معلم، روز تجلیل از عزیزانی است که همت و حمیت را در طبق اخلاص نهاده تا جامعه از پرتو انوار آن به کمال واقعی رهنمون شود.

 نقش غیرقابل ‌انکار معلمان در اعتلای علم و فرهنگ و اندیشه بر کسی پوشیده نیست و توسعه علمی به عنوان سنگ بنای رشد و پیشرفت، مرهون تلاش این عالمان جهادگر، پرچمداران دانش و سازندگان فردای جامعه در مسیر بالندگی، پیشرفت و عزت و اقتدار ایران سرافراز است و قطعا تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد و اداره مترقی جامعه، ثمره تلاش و نماد افتخار معلمان عزیز در جای جای ایران اسلامی است.

 اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله دکتر مرتضی مطهری و درود به ارواح طیّبه همه معلمان شهید ایران اسلامی و عرض تبریک روز معلم به محضر معلمان عزیز، از تلاش های عزیزان فرهنگی در سنگر مدرسه و نهاد آموزش و پرورش در سراسر استان هرمزگان، بالاخص در سال های اخیر که با وجود مشکلات ناشی از همه گیری بیماری کرونا لحظه ای اجازه ندادند چراغ دانش از فروغ بیفتد و وقفه ای در امر خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان ایجاد گردد، صمیمانه سپاسگزارم.

 رجاء واثق دارم در سایه الطاف خدواند متعال و عنایت حضرت بقیه الله الاعظم، صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و توجه همه جانبه به مسائل فرهنگیان و رفع دغدغه های این قشر شریف، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام “تولید؛ دانش‌ بنیان، اشتغال‌آفرین” نامگذاری شده است، تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با اقتدا به منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه و حضرت امام خامنه ‌ای مدظله العالی به همت معلمان عزیز میسر خواهد بود. ان‌شاءالله

از درگاه خداوند متعال صحّت و سلامتی و موفقیت برای قشر پرتلاش فرهنگی و معلمان بزرگوار را خواهان و خواستارم.

انتهای پیام