رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت : منطقه ویژه اقتصادی پارسیان طی سال های اخیر پیشرفت چشم گیر و قابل قبولی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مجتبی قهرمانی در بازدید از پروژه های زیرساختی و سرمایه گذاران منطقه ویژه پارسیان که با همراهی دادستان استان انجام شد ، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات علامه مدیرعامل منطقه و پرسنل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بیان داشت : دو سال گذشته هم به منطقه ویژه پارسیان سفر کرده بودم و امروز پیشرفت پروژه های منطقه ویژه اقتصادی را به چشم دیدم.

وی اظهار داشت : بندر پارسیان پیشرفت خوبی دارد و امروز شاهد صادرات و واردات مواد اولیه از این بندر هستیم. یادم هست در پهلوگیری نخستین کشتی در سال های قبل با حمایت و دستور قضایی رئیس دادگستری شهرستان اولین صادرات انجام شد و امروز رونق صادرات و واردات کاملا مشهود است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت دستگاه قضایی استان، گمرک منطقه ویژه پارسیان به سامانه سراسری گمرک ایران متصل شده است و تمامی رویه های گمرکی به صورت مستقل در این منطقه انجام می شود.

قهرمانی با اشاره به حمایت های دستگاه قضایی در حوزه های اقتصادی و تشویق سرمایه گذاران به حضور در منطقه ویژه پارسیان تاکید کرد: دستگاه قضایی استان این آمادگی را دارد تا در کارگروه های رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی در راستای تسهیل سرمایه گذاری و رفع موانع تولید همکاری های لازم و قضایی را انجام دهد.

وی با تاکید براینکه زیرساخت های مهم منطقه از جمله، بندر، گمرک، جاده های دسترسی فراهم شده است، افزود: احداث فاز اول آب شیرین کن منطقه ویژه سرعت خوبی دارد و می تواند آب مورد نیاز صنایع و آب شرب شهرستان را تامین کند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه مسئولیت های اجتماعی در پارسیان صورت گرفته است، افزود: ساماندهی کنترل سیلاب از سد بردول تا سایت منطقه ویژه مشکل سیلاب شهر پارسیان و روستاهای در مسیر را حل می کند و دستگاه قضایی با صدور دستورات لازم سعی در تسریع پروژه و رفع موانع پیش رو خواهد داشت.

انتهای خبر /