مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از پیشرفت فیزیکی 50درصدی تعمیرات نیمه سنگین واحد 2 بخار این نیروگاه در راستای رفع موانع تولید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،حسین سلیمی عنوان کرد:  این واحد طبق برنامه زمانبندی و به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی تحت عملیات نیمه‌سنگین قرار گرفت و در طول تعمیرات، فعالیتهای مختلفی از قبیل بررسی و رفع اشکال از توربین، رفع اشکالات سیستم بی ام اس و انجام فعالیتهای روتین انجام شد.

سلیمی ادامه داد:تمامی فعالیت‌های دمونتاژ واحد با برنامه‌ریزی دقیق انجام و فعالیت‌های آماده‌سازی قطعات جهت شروع روند مونتاژ، شامل سندبلاست قطعات و‌ پوسته‌ها و همچنین تمیزکاری قطعات نیز با دقت و سرعت بالا انجام شد.

وی افزود:اصلاح برخی از پره‌های روتورLP، مونتاژ بیلدرینگ نیمه بالایی، تراشیدن عایق سیت‌برینگ و آماده‌سازی جهت نصب ،مونتاژ پوسته شماره ۲ توربین LP و اندازه‌گیری ضخامت‌های  مربوط به عایق Lشکل برینگ، از جمله اقداماتی است که در جهت رفع موانع تولید صورت گرفته است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد قطعات به کار رفته جهت تعمیرات واحد۲ از ساخت‌داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شده است.

لازم به ذکر است: تعمیرات واحد ۳۲۰ مگاواتی ۲ بخار نیروگاه بندرعباس در یک بازه زمانی سه‌‌ماهه و برای افزایش ۲۷۰ مگاوات‌ساعت انرژی الکتریکی و آمادگی برای پیک تابستان ۱۴۰۱ خواهد بود.

انتهای پیام