رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برنامه بسیج سلامت نوروزی سال 1401-1400 از یکم اسفند ماه سال جاری لغایت بیستم فروردین ماه سال آتی با رویکرد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و مبارزه با پشه آئدس آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،دکتر حسین فرشیدی افزود: پیشگیری از مشکلات بهداشتی و اپیدمی بیماری های منتقله از آب و غذا در منطقه تحت پوشش، رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف تحت پوشش بمنظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و مبارزه با پشه آئدس، حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و ایمنی مواد غذایی و آب در سطح عرضه و کنترل دخانیات به منظور کاهش و کنترل بیماری های واگیر و غیر واگیر مرتبط با آب و مواد غذایی در منطقه تحت پوشش از اهداف کلی این برنامه می باشد.

فرشیدی اولویت های اجرای برنامه را نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی حساس، کنترل رعایت پروتکل های بهداشتی، کنترل کیفی مواد غذایی و آب مصرفی به ویژه آب آشامیدنی با استفاده از تجهیزات پرتابل و انجام نمونه برداری و کنترل دخانیات به ویژه قلیان عنوان کرد.

وی با اشاره به حضور مسافران نوروزی در ایام تعطیلات اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای حضور مسافر در استان نداریم مگر اینکه واکسن نزده باشند؛ قطعا امسال تعداد مسافران نسبت به سال گذشته بیشتر است لذا با هماهنگی بین سازمانها که توسط فرمانداران در استان صورت گرفته است خدمات لازم جهت تامین سلامت شهروندان و مسافران ارائه خواهد شد.

فرشیدی ابراز کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی با فعالیت ۱۸۶ کارشناس سلامت محیط و کار در قالب ۹۴ تیم بازرسی و نظارت از یکم اسفند آغاز شده و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به ساعت کاری کارشناسان و بازرسان بهداشتی خاطر نشان کرد: در این برنامه کارشناسان و بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۲ شب بصورت حضوری و ۱۲ شب لغایت ۸ صبح بصورت غیر حضوری (آنکال) فعالیت خواهند کرد.

مانور طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار بندرعباس، نمایندگان شهرداری و تعزیرات حکومتی، رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس و جمعی از بازرسان و کارشناسان سلامت محیط و کار دانشگاه با حرکت خودرویی تیم های بازرسی و نظارت از محل مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس آغاز شد.

 انتهای پیام