معاون دریایی اداره بنادر و دریانوردی لنگه از ادامه منع تردد در بنادر غرب استان و لغو تمامی سفرهای مسافری به دلیل ناپایداری هوا و شرایط نامساعد جوی حاکم بر منطقه خبرداد و گفت: پیش بینی ها حاکی از این است که محدودیتها تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، خداداد پلاشی با اشاره به اطلاع‎رسانی مستمر مبنی بر ورود موج بارشی به استان هرمزگان توسط هواشناسی و افزایش سطح مخاطرات دریایی اظهار داشت: بنادر گردشگری و مسافری غرب استان تا بهبود شرایط جوی تعطیل و هیچگونه خدماتی در مناطق گردشگری ارائه نمی شود .

پلاشی ادامه داد: تردد مسافر به جزایر شیدور، هندورابی، لاوان، ابوموسی، و مسیرهای منتهی به جزیره کیش تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی همچنین به هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی و عزیمت به جزیره زیبا و مرجانی کیش  را دارند توصیه کرد: قبل از اقدام به سفر از پایدار بودن شرایط جوی حاکم بر منطقه دریایی اطلاع حاصل نمایند.

پلاشی ،پیش‌بینی‌ها کرد با توجه به وزش باد، ممنوعیت‌ و محدودیت در بنادر مسافری و گردشگری در غرب استان تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشد.

معاون دریایی اداره بنادر و دریانوردی لنگه و غرب هرمزگان با بیان اینکه پایش هواشناسی دریایی  بطور مستمر در منطقه ادامه دارد بیان داشت: این امکان وجود دارد  برخی از بنادر غرب استان بنا به ضرورت و بشکل مقطعی آن هم جهت جابجایی مایحتاج  جزیره نشینان بازگشایی شود اما این شرایط بشکل غیر پایدار و محدود است.

پلاشی با اشاره به فاصله زیاد دریایی بین سرزمین اصلی و جزیرکیش از مسافران و گردشگران خواست بهره مندی از هوای مطلوب حاکم بر این جزیره را با اطلاع از شرایط مساعد دریایی و تبعیت از تصمیمات متخده در ستاد ملی کرونا در تقویم سیاحتی خود قرار دهند.

انتهای پیام