سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از کاهش گردش ویروس در جامعه آمار کرونا را در دو هفته‌ای که گذشت تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،دکتر فاطمه نوروزیان گفت: در هفته ای که گذشت به نسبت هفته ماقبل شاهد کاهش ۳۲ درصدی در موارد تست و غربالگری به دلیل کاهش مراجعین سرپایی و کاهش ۵۳ درصدی در شناسایی موارد مثبت و بیماران سرپایی بودیم.

همچنین درصد مثبت شدن تست ها از ۵۹ درصد در اوج پیک به ۲۴ درصد رسید.

نوروزیان در ادامه با عنوان   اینکه هنوز به وضعیت متعادل و پایدار نرسیده ایم گفت: خوشبختانه در هفته ای که گذشت به نسبت کاهش خوبی را داشتیم که این نشان دهنده کاهش گردش ویروس در جامعه است.

وی در ادامه افزود: در موارد بستری ۳۰ درصد،  در موارد  فوت ۲۱ درصد و در بیماران بستری در بخش های مراقبت های ویژه ۲۸ و هفت دهم درصد کاهش را شاهد بودیم و همچنین شناسایی موارد مثبت در تمام شهرستان ها روند نزولی داشته است.

 نوروزیان با عنوان اینکه قطعاً دلیل اصلی شکست زودهنگام این پیک ضعیف بودن اومیکرون نبود تاکید کرد انجام واکسیناسیون در درجه اول و سپس رعایت پروتکل های بهداشتی مهم ترین دلایل شکست زود هنگام این پیک بود.

وی در خصوص رنگ بندی شهرستانهای استان گفت:  در حال حاضر ابوموسی ، حاجی آباد و رودان  جزو شهرهای قرمز هستند بندرلنگه سیریک و قشم  جزو شهرستان های زرد و بندرعباس، میناب ، بستک، بشاگرد ، بندر خمیر، پارسیان ، جاسک و کیش و هرمز در لیست شهرستان های نارنجی قرار دارند .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با اشاره به اینکه وزیر بهداشت در ستاد ملی از هرمزگان به عنوان استان پیشرو در انجام واکسیناسیون تقدیر نمودند عنوان کرد : به نوبه خود از مردم فهیم استان به پاس همکاری در انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها سپاسگزارم.

نوروزیان در خاتمه گفت: توصیه می شود با توجه به شرایط استان و احتمال اینکه پذیرای مهمان های نوروزی زیادی خواهیم بود افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده و یا دوز سوم واکسن را دریافت نکرده اند ، هر چه سریعتر اقدام نمایند.

همچنین با انجام واکسیناسیون کودکان این حق را به کودکان خود بدهیم که در برابر بیماری ایمن باشند.

انتهای پیام