به دنبال حرکت اعتراض آمیز و نا متعارف یک شهروند مقابل شهرداری بندرعباس، معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس به ارائه توضیحاتی در ارتباط با اصل ماجرا و درخواست این فرد پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، اصغر حسینی‌پور در این ارتباط اظهار کرد: فردی با هویت مشخص مقابل درب شهرداری مرکزی بندرعباس با در دست داشتن پلاکارد و نصب یک تابلو اقدام به اعتراض نموده و ادعای وارد شدن خسارت به یک باب مغازه واقع در حاشیه تقاطع غیرهم‌سطح رسالت را داشته است.

وی با بیان اینکه فرد مدعی درخواست پرداخت مطالباتش از  سوی شهرداری بندرعباس را داشت اضافه کرد: این شهروند سعی داشته با ایجاد هیاهو و تاثیر بر اذهان عمومی، عابرین را تحت تاثیر قرار داده و با خود همراه کند، که خوشبختانه با درایت نیروی انتظامی موفق به این کار نشد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس افزود: این فرد سال‌ها قبل اقدام به اخذ سرقفلی یک باب مغازه متعلق به شهرداری واقع در محدوده تقاطع غیرهم سطح رسالت کرده است و اگر ادعای مطالبه ای دارد باید حتما از طریق قانونی و مراجع ذیصلاح اقدام نماید نه اینکه برای رسیدن به اهداف، راههای غیر قانونی را امتحان کند.

اصغر حسینی‌پور با اشاره به اینکه حدود هفت سال از بهره‌برداری این تقاطع می‌گذرد، افزود: این فرد از چند ماه قبل با مراجعه به شهرداری، مدعی کساد شدن کسب و کار خود به دلیل احداث این تقاطع شده و درخواست باز پس گرفتن ملک مورد نظر از سوی شهرداری، پرداخت هزینه به نرخ روز و یا معاوضه این واحد تجاری را داشته است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: برابر قوانین و مقررات نحوه تقویم ابنیه، املاک و اراضی، شهرداری صرفا اجازه خریداری املاک واقع در طرح که بودجه آن نیز پیش بینی شده باشد را دارد و درخواست فرد ذکر شده غیر منطقی است.

حسینی‌پور با بیان اینکه ملک مورد نظر در هیچ کدام از طرح‌های این شهرداری قرار ندارد، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، ملک مورد نظر طی سال‌های اخیر در حالت نیمه تعطیل بوده و فعالیتی نداشته است.

  • نویسنده : کاظم محمدیان مصمم