مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در نشست مشترک با مدیران چاپخانه های هرمزگان : چاپخانه یکی از زیر ساخت های مهم توسعه فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، اسمعیل جهانگیری چاپخانه و ایجاد این صنعت در ایران را نماد توسعه فرهنگی و قابل دسترس شدن کالاهای فرهنگی از جمله مطبوعات ، نشریات ، کتاب و آغاز تبلیغات نوین دانست.

وی به ارتقای سطح زیرساخت های صنعت چاپ در هرمزگان تاکید کرد و افزود: امروز صنعت چاپ وارد مرحله نوینی از زیر ساخت شده است و ضروری است ماشین الات این صنعت در هرمزگان بروز شود، زیرا امکانات موجود پاسخگوی نیاز مردم نیست و از این لحاظ نباید اقلام چاپی استان در دیگر استان ها انجام شود زیرا باعث خروج سرمایه و اتلاف زمان می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به سخن شهید حسن باقری اشاره کرد و عنوان داشت: این شهید بزرگوار همیشه می گفت ” جهانی فکر و ملی عمل کنید ”  و ما هم در حوزه صنعت چاپ باید ملی بیاندیشیم و استانی عمل کنیم تا در همه ابعاد صنعت چاپ به خودکفایی برسیم.

جهانگیری اضافه کرد: هرمزگان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و همچنیین گستردگی و حضور ابرصنایع مختلف و تجارت بین المللی و …باید به قطب صنعت چاپ در منطقه تبدیل شود و لازم است این نگرش در دستور چاپخانه داران و مدیریت کلان استان و سایر متولیان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: نگاه مردم به چاپخانه ها نگاه کاسب کارانه نیست بلکه بعنوان موتور محرکه فرهنگ جامعه محسوب می شود و سعی شود این نگرش با بروز شدن چاپخانه ها و مجهز شدن به تکنولوژی نوین تقویت شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان گفت: پرورش نیروی متخصص در صنعت چاپ چه به لحاظ فنی و همچنین مدیریتی از ضروریات توسعه صنعت چاپ در استان است که بر همین اساس برنانه ریزی لازم برای برگزاری این آموزش ها بصورت رایگان صورت گرفته که بزودی آغاز می شود.

جهانگیری به آغاز ثبت نام متقاضیان در سامانه تعاونی مسکن فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: چاپخانه داران و شاغلان در این صنعت می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

وی در پایان با توجه به در پیش بودن روز صنعت چاپ از برگزاری مراسم ویژه و تقدیر از فعالان این حوزه خبر داد.

گفتنی است : در این نشست چاپخانه داران هرمزگان به بیان مشکلات، موانع و ارایه پیشنهادات پرداختند.

انتهای پیام