استاندار هرمزگان گفت: از سرمایه گذاری در بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از خودروهای هیبریدی استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی دوستی در جلسه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان هرمزگان، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم این دولت در استان هرمزگان، دوازده ماهه شدن گردشگری در استان است، چون در حال حاضر گردشگری این استان تنها در ۳ ماه از سال برای فعالان این حوزه ایجاد درآمد می‌کند و به همین دلیل به دنبال اجرا کردن طرح‌های مختلفی برای بهره‌مندی ۱۲ ماهه گردشگران از این استان و کسب درآمد پایدار برای فعالان این حوزه هستیم.

 دوستی گفت: مسیرهای ورودی استان از جمله فرودگاه را بررسی کرده‌ایم و طرح‌هایی داریم که رفاه بیشتری را شامل حال گردشگران و مسافران کند.

 وی تصریح کرد: برای استان چندین رویداد و جشنواره تابستانی هم تعریف خواهیم کرد تا موجب جذب گردشگران و مسافران به این استان شود که یکی از نیازهای ایجاد چنین رویدادهایی ناوگان حمل و نقل سالم و ایمن است که بتوان با استفاده از آن گردشگران را در سطح استان جابجا کرد.

 دوستی گفت: گردشگری این استان کوتاه مدت است و زمان ماندگاری مسافر در استان کوتاه است، در حالی که این استان بالغ بر هزار کیلومتر نوار ساحلی خط مستقیم دارد و به همین دلیل در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد مسیر گردشگری خودرویی در نوار ساحلی و بازدید از جنگل‌های حرا و جاذبه‌های ساحلی هستیم که برای این امر نیز نیازمند یک ناوگان حمل و نقل ایمن هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه نوسازی ناوگان و طرح‌های ارائه شده از سوی سرمایه گذاران نیز آمادگی داریم تسهیلات بانکی ارزان قیمت و تسریع در انجام امور را برای کمک به سرمایه‌گذاران انجام دهیم و برابر قانون برای خروج خودروها از گمرک پس از استعلامات لازم از مراجع قانونی، همکاری خواهیم کرد.

گفتنی است؛ سرمایه گذاران نیز در این جلسه چند طرح برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس و استفاده از ناوگان خودروهای هیبریدی در فرودگاه ارائه و اعلام آمادگی کردند در این استان سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام