احمد کناری نژاد در شصت و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس كه با دستور كار چهارمین اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان ها به میزبانی بندرعباس برگزار می‌شود الويت ها را در ٥ بخش مطرح كرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، کناری نژاد ، گفت : دولت در قالب مشارکت مدنی تفاهم نامه ای را با شهرداری بندرعباس منعقد نماید، این موضوع راهکاری برای کاهش بافت های فرسوده است.

وی ، افزود : وعده دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن که  در دوره چهار ساله است محقق میشود و برای احیای بافت های فرسوده می توان اقدام موثری باشد و شهرداری چون متولی صدور پروانه ساختمانی است میتواند نقش بسزایی داشته باشد ، و مسکن ارزان قیمت هم به شهروندان قطعا تحویل خواهد شد.

این عضو شورای شهر بندرعباس ، عنوان کرد : دولت باید تسهیلگری  کند شهرداری ها برای  ساخت مسکن و هم  نسبت به بافت های فرسوده که محور اصلی بحث است باید باید اقدام کند که باید دولت این تعامل را برقرار نماید.

وی ادامه داد : دومین مورد از اولویت ها اراضی ٣۵٠ هکتاری است که در قالب بازآفرینی که در شمال شهر بندرعباس مصوب شده به شهرداری تحویل داده نشده که باید این موضوع را نیز در دستورکار قرارگیرد.

کناری نژاد ، خاطر نشان کرد : دبیر کمیسیون ماده ۵ باید شهرداری ها باشند، در این خصوص نیاز است شورای عالی و مجلس شورای اسلامی مصوبه ای داشته باشد که جلسات و موضوعات مرتبط با شهرداری هاست که بتوان دغدغه ها را با آگاهی بیشتر مورد بررسی قرار داد.  

وی ، اضافه کرد : شهربندرعباس از سه جهت بن بست است که با رایزنی هایی که در این دوره شد و موافقت هایی که گرفته شد قرار بر این است که بخشی از نیروی هوایی ارتش بازگشایی شود، درخواست ما این است شمال نیروی هوایی بازگشایی شود و به شهر الحاق پیدا کند. 

این عضو شورای شهر بندرعباس ، یادآور شد : اگر به غرب بندرعباس نگاه پدافند غیرعاملی هم داشته باشیم  ، باتوجه به اینکه در غرب بندرعباس صنایع مهمی وجود دارد اگر اتفاقی بیفتد و آن جاده مسدود شود قطعا دسترسی به غرب بندرعباس  را نخواهیم داشت. و باید بازگشایی نیرو دریایی ارتش و هدیش در دستور کار قرارگیرد.

به گفته وی ، نیاز مبرم است که دستگاه های مرتبط این موضوع را پیگیری و با موافقت رهبری این مهم در شهر بندرعباس رقم بخورد .

کناری نژاد ، اظهار داشت : برای ساماندهی صنوف مزاحم شهری که در جلسه هیات دولت مورخ ٩۶/٧/٣٠ آیین نامه آن مصوب شده و یکی از مشکلات شهر بندرعباس  نیز است ساماندهی این صنوف است  که بصورت پراکنده در شهر وجود داره هم آلودگی زیست محیطی ، بصری ، صوتی و هم بار ترافیکی بخصوص در مرکز شهر و برخی محلات برای شهروندان ایجاد کرده است که درخواست داریم دولت محترم جهت ساماندهی این صنوف زمین های را در حریم شهر برای ساخت شهرک های صنفی به شهرداری بندرعباس اختصاص دهد.

انتهای پیام