رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری بندرعباس، از اورهال، بازسازی، تقویت کارخانه و راه‌اندازی مجدد کارخانه آسفالت شهرداری بندرعباس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، رضا پرویز در این ارتباط اظهار کرد: آسفالت یکی از نیازهای اساسی شهر است که شهرداری بیشترین وظیفه را در این مقوله دارد.
وی افزود: شهرداری بندرعباس از گذشته مالک یک کارخانه آسفالت بوده که با وجود فعالیت مداوم دچار فرسودگی شده و چند سالی به حالت غیرفعال در آمده است.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری بندرعباس ادامه داد: از چندی پیش بنا به دستور شهردار، بازسازی و راه‌اندازی مجدد این مجموعه در دستور کار قرار گرفته و مراحل تعمیر و تعویض دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.
پرویز با اظهار اینکه پس از این اقدامات، ظرفیت کارخانه از تولید ۶۰ تن در ساعت به ۹۰ تن در ساعت افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در بخش‌های مختلف، دستگاه‌ها و ملزومات مورد نیاز تولید آسفالت تقویت، بازسازی و یا خریداری شده است.
این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این کارخانه، افزایش ظرفیت استخر قیر از ۱۰۰ تن به ۳۰۰ تن است.
وی با اشاره به هزینه‌های صورت گرفته در پروژه اورهال و راه‌اندازی مجدد کارخانه آسفالت شهرداری بندرعباس، بیان کرد: در مجموع، بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری بندرعباس عنوان کرد: امیدواریم با انجام اقدامات لازم، از ابتدای سال جاری این کارخانه مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
پرویز در انتها نیز تاکید کرد: با بهره‌برداری از این کارخانه علاوه بر رفع نیاز شهرداری بندرعباس به آسفالت، مازاد تولیدات نیز به صورت آزاد به فروش می‌رسد..