به مناسبت هفته ملی مهارت ؛کارگاه مهارت آموزی در محیط واقعی کار با حضور مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان ،سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و نایب رییس اول اتاق اصناف مرکز استان در بندرعباس به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، نرگس منتظری تختی ضمن تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در ایجاد اشتغال گفت : امیدواریم با تلفیق علم و مهارت و ایجاد چنین کارگاه هایی که آموزش در مجیط کار و تولید انجام می شود باشیم . 

منتظری تختی افزود : اصناف نیازهای پوشاک استان را به تولیدکننده های استان اعلام کنند چرا که می بینیم استان این ظرفیت را دارد که پوشاک مورد نیاز مدارس ، ادارات ، بیمارستانها و مشاغل مختلف را تولید کند.

 سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ، تصریح کرد :تعداد ۱۷ تَن  در تولیدی صنعتی کوثر با نام تجاری کوام اشتغال یافته اندکه بالغ بر یک میلیارد تومان نیز هزینه تجهیز و بهسازی شده است . نیروهای این کارگاه با آموزش در آموزشگاه های فنی و حرفه ای توانمند شده اند. 

رضا علیزاده ، اضافه کرد:آموزش در محیط واقعی کار از طرح های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است که کارگاه های تولیدی و بنگاههای اقتصادی می توانند در یک قرارداد سه طرفه بین مراکز آموزش فنی و حرفه ای  و مهارت آموز ،بصورت  استاد شاگردی کارآموز بپذیرند.کارآموزان در این بنگاههای اقتصادی بیمه حوادث می شوند . 

وی ، ادامه داد : برای تعداد ۲۹۳ واحد صنفی از طرف این اداره کل مچوز صادر شده است که در سه ماهه امسال ۲۲۰ نفر و یکساله ۱۴۰۰تعداد ۶۳۵ تَن هرمزگانی در محیط واقهی کار مهارت کسب کرده اند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ، گفت  :در پادگان ها تعداد ۵۵۵  و زندان ها نیز ۱۲ واحد پذیرنده کارآموز در محیط واقعی دارای مجوز می باشند.سه ماهه ۱۴۰۱ تعداد ۱۴۲۷ نفر و یکساله ۱۴۰۰ تعداد ۳۶۱۵ نفر در این وحدها مهارت آموخته اند.

مسعود محمد شاهی نایب رییس اول اتاق اصناف استان نیز در ادامه ، بیان داشت :  امیدواریم واحد های صنفی و مراکز آموزش فنی و حرفه ای در کنار هم به اشتغال و تولید با کیفیت در استان همگام باشند.

انتهای پیام