مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان ، گفت:کارگروه توسعه ورزش همگانی استان تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، امیاری در مجمع انتخابات رئیس هیئت ورزش های همگانی استان اظهارداشت: یکی از برنامه های اداره کل توسعه ورزش همگانی در روستاها،بخش ها و محلات در سراسراستان است.

وی افزود: امیدواریم درسال ۱۴۰۰این امر مهم (توسعه ورزش همگانی )در استان اتفاق بیفتدوبا برنامه ریزی هایی که انجام شده مقرر شد که در همه بخش های ورزش همگانی (ورزش بانوان،کودکان،آقایان، ورزش کارکنان،ورزش محلات ،پارک ها،روستاها و… ورود کنیم تا این ورزش ابتدا در خانواده ها نهادینه شود.

امیاری با تاکید بر پیاده سازی طرح های ورزش همگانی در استان افزود: هیات‌های استانی بازوان اداره کل و فدراسیون ورزشهای همگانی برای شناساندن ظرفیتهای مختلف ورزش همگانی در مناطق مختلف کشور هستند.

وی با اشاره به رییس جدید هیات ورزشهای همگانی هرمزگان گفت: رییس هیات با ایجاد هماهنگی با اعضای هیات و پیشکسوتان برنامه‌های خود را به پیش ببرد.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با بیان اینکه ورزش همگانی در استان از طرفداران خوبی برخوردار است، افزود: باید تلاش کنیم درصد بیشتری از مردم به انجام فعالیت های بدنی گرایش پیدا کنند.

متولی ورزش وجوانان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهم اداره کل تشکیل کارگروه توسعه ورزش همگانی با حضور متخصصین و پیشکسوتان ورزشی است که می تواند نقش مهمی در توسعه ورزش همگانی اجرا کندوطبیعی است که باید برای توسعه ورزش همگانی آموزش و پرورش، شهرداری و سایر نهادها هم به کمک ما بیایند تا بتوانیم اقدامات بهتری را انجام دهیم.

امیاری بیان داشت: اگر می‌خواهیم نسل امروز و نسل آینده سالم باشد باید ورزش همگانی مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشور اظهار داشت: اصلی ترین رسالتی که مدیران ورزشی کشور بر عهده دارند توسعه سلامت و تندرستی و نشاط اجتماعی است ،که در سال های اخیر به دلیل تغییر سبک زندگی مردم و استفاده روز افزون از تکنولوژی کم تحرکی رو به افزایش است.

وی افزود: میانگین کم تحرکی مردم ایران۵۶درصد است که این میانگین در استان هرمزگان بالای۶۰ درصد می باشد و هرمزگان یکی از استان های کم تحرک کشور است.

رئیس فدراسیون همگانی تصریح نمود: برای اصلاح این وضعیت موجود باید تغییرات جدی را چه در سطح سیاست های کلان و چه در بحث توسعه زیر ساخت ها و چه در سطح اجرای برنامه های ملی داشته باشیم.  

ملایی خاطر نشان کرد:فدراسیون سعی کرده که در سطوح مختلف (تعامل با مجلس شورای اسلامی برای بازبینی چگونگی کارکرد ورزش کشور برای توسعه ورزش همگانی و هم چنین در توسعه ی زیر ساخت ها تعامل خوبی که با شهرداران سراسر کشور داریم برقرار کنیم .

وی افزود: امروز نیز توافق نامه تحقق شهر فعال بندرعباس و مشاوره فدراسیون ورزش های همگانی خواهیم داشت وسعی خواهیم کرد که شهر بندرعباس با تلاش مدیرانش به عنوان یک شهر فعال در سطح کشور مطرح گردد .  

رئیس فدراسیون ورزش همگانی بیان داشت: مفهوم شهر فعال همانطور که همه می دانند شهر بایدبه گونه ای رشد کند که از فعالیت بدنی شهروندان حمایت کند و آن ها را برای ورزش تشویق کنند، این اقداماتی است که می تواند مارا به شرایط بهتری هدایت کنند .  

وی در پایان افزود: اما نقش رسانه به عنوان یک سازمان آگاهی بخش در سطح ملی بسیار مهم است. ما بایستی با تکرار فواید ورزش برای اقشار مختلف جمعیت در ذهن مخاطب پرداختن به ورزش رو یک ارزش تلقی کنیم.