مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی برای روزهای ۲۲ لغایت ۲۵ آذر ماه بیانگر ناپایداری وضعیت جوی و دریایی است که موجب اختلال در ترددهای دریایی، آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،  مهرداد حسن زاده عنوان کرد: طبق اعلام هواشناسی از روز دوشنبه تا روز پنجشنبه (در ساعات ابتدایی صبح تا ظهر) افزایش سرعت وزش باد در محدوده ۴۰کیلومتر بر ساعت (۲۴ نات ) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۲۰ سانتیمتر (۴ پا) را خواهیم داشت.

 حسن زاده ، به منطقه های تحت تاثیر این سامانه جوی اشاره کرد و گفت: این سامانه از روز دوشنبه تا روز پنجشنبه در بندرعباس، قشم، هرمز، لارک، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، هنگام، سیریک و شرق جاسک تاثیر خواهد گذاشت.

وی به توصیف سامانه مورد انتظار پرداخت و بیان کرد: سامانه پرفشار سرد نیز از روز دوشنبه ۲۲ تا روز پنجشنبه ۲۵ آذر ماه سال جاری فعال خواهد شد.

حسن زاده ، خاطرنشان کرد: وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی تا حداکثر ۴۰ کیلومتر بر ساعت همراه با گردوخاک از جمله پیش بینی های هواشناسی استان در پی ورود این سامانه جوی است.

 وی اضافه کرد: گرد غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا دیگر وضعیت مخاطره آمیز این سامانه است.

حسن زاده تاکید کرد: این سامانه همچنین مناطق شرقی و مرکزی استان هرمزگان شامل بندرعباس، قشم، میناب، رودان و شرق جاسک را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اعلام وضعیت هشدار از هم استانی عزیز خواست که با توجه به مواج شدن دریا از تردد شناورهای سبک در تنگه هرمز خوداری شود و  تمهیدات لازم در بنادر مرکزی و شرق استان صورت پذیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به بروز گرد و خاک، هم استانی های عزیز از تردد غیر ضرور در ساعات صبح تا ظهر در مناطق شرقی و مرکزی استان خودداری کنند.

حسن زاده افزود: با توجه به ماندگاری سامانه پرفشار و افت دما به ویژه در مناطق شمالی،  تمهیدات لازم در زمینه محافظت از محصولات کشاورزی صورت پذیرد.

انتهای پیام