رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: کاهش هزینه های تولید و استفاده از انرژی های تجدید پذیر برای کاهش هزینه ها مهم ترین خواسته تولیدکنندگان است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، محمدرضا صفا در نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: اتاق بازرگانی هرمزگان علاوه بر رصد مشکلات بر روی مسائلی که می تواند باعث رشد اقتصادی استان شود نیز تمرکز دارد که استفاده از انرژی های تجدید پذیر و نقش آن در اقتصاد و پایین آمدن هزینه های تولید یکی از موضوعاتی بود که اتاق نشست های کارشناسی متعددی را برای پرداختن به این مقوله برگزار کرده است.

صفا افزود: با توجه به ذخایر محدود انرژی فسیلی و افزایش سطح مصرف انرژی در شرایط فعلی، دیگر نمی توان به منابع موجود انرژی متکی بود و استفاده از منابع انرژی های تجدیدپذیر به یک امر اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: کاهش هزینه های تولید با استفاده از انرژی های تجدید پذیر مهم ترین مقوله برای فعالین اقتصادی است که می توانند عرصه تولید را دچار تحولات شگرفی نماید.

رییس اتاق بازرگانی هرمزگان تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی در بخش تامین هزینه های مربوط به برق دچار مشکل و تعطیلی شده اند و استفاده از انرژی های تجدید پذیر تحول عظیمی در بخش تولید استان به وجود می آورد.

انتهای پیام