کتابخانه عمومی سردار شهید قاسم سلیمانی به بهره برداری در روستای قلات بالای بندرعباس رسید .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، کتابخانه عمومی سردار شهید قاسم سلیمانی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان ، احمد مرادی ؛نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بندرعباس و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بندرعباس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سرپرست معاونت کتابخانه‌های عمومی استان، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرعباس ، مسئولان و اهالی فرهنگ در روستای قلات بالای بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

ساخت کتابخانه راهکاری مؤثر در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در آیین بهره برداری از این کتابخانه گفت : ساخت و افتتاح کتابخانه تنها افزایش فیزیکی زیرساخت های کتابخوانی نیست بلکه راهکاری موثر برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است و مردم با حضور در کتابخانه می‌توانند اوقات فراغت خود را در راستای رشد و پیشرفت خود استفاده کنند.

امینه دریانورد، افزود: توسعه کتابخانه ها و ایجاد مراکز مطالعاتی جهت کسب آگاهی مردم در یک جامعه می تواند نشانه ای از رشد فکری و فرهنگی مردم آن جامعه باشد و کتاب و کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از مولفه های ماندگار و عناصر فرهنگی نقش مهمی در راستای آگاهی و دانش جامعه و توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا می کند.

دریانورد، تصریح کرد: افتتاح کتابخانه عمومی سردار حاج قاسم سلیمانی از مطالبات مردمی بود که امروز با حمایت مسئولان به بهره برداری رسید و امید است موجبات پیشرفت در این روستا و روستاهای همجوار را فراهم کند.

رسیدگی به مطالبات مردمی امری ضروری است

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره با اهمیت کتابخانه‌ها در توسعه فرهنگ جامعه ، عنوان کرد: خوشحالم که امروز این پروژه فرهنگی به بهره برداری رسید و این مکان می‌تواند به عنوان فضایی مؤثر در رشد مردم این روستا و روستاهای همجوار نقش مهمی را ایفا کند.
احمد مرادی ، پیگیری مطالبات مردمی در زمینه امور فرهنگی و اجتماعی را امری مهم تلقی کرد و اضافه کرد: ما مسئولیم در دوران مسئولیت خود اولویت اصلی را به تحقق مطالبات مردمی اختصاص دهیم تا همه مردم از عدالت فرهنگی و اجتماعی بهره مند شوند.

کتابخانه ها باید مکانی برای پرورش نخبگان فرهنگی باشد

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرعباس نیز با اشاره به نیاز اساسی جامعه به کارهای فرهنگی فاخر ، گفت : با افتتاح کتابخانه شهید سلیمانی به دنبال تبدیل این منطقه به قطب فرهنگی و هنری در بخش مرکزی هستیم تا شاهد حضور شهروندان و به ویژه جوانان برای فراگیری و مطالعه باشیم.

محمد مرودی تاکید کرد: معتقدیم مهمتر از احداث یک ساختمان به عنوان کتابخانه، فراهم آوردن زمینه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ، هنری و استفاده شهروندان از آن مکان است.
مرودی ، افزود : محوریت و مدیریت فضاهای فرهنگی باید توسط مردم، گروه های مردم نهاد و هیات های فرهنگی و مذهبی انجام شود و مکانی جهت پرورش نخبگان فرهنگی باشد.

افتتاح کتابخانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ای ویژه از همراهی مردم با دولت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز به نامگذاری این مکان فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: انتخاب نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای این مکان، در راستای ترویج فرهنگ ایثار ، شهادت و تولیدات فاخر فرهنگی هنری در تراز انقلاب اسلامی بوده است.
اسمعیل جهانگیری، اظهار داشت : افتتاح این پروژه فرهنگی نمونه ویژه ای از تعامل، همکاری و همراهی مردم و دولت است و هیچ کاری بدون همراهی مردم به بهره برداری و نتیجه مطلوب نمی رسد .
جهانگیری ، ابراز داشت : امروز جنگ اصلی جنگ نرم و فرهنگی است و پرورش سربازان جنگ فرهنگی از همین مراکز فرهنگی و هنری در روستا ها شکل می گیرد.

گفتنی است، پروژه فوق با همکاری دهیاری روستای قلات با مساحت ۳۴۷۷ متر مربع و زیربنای ۲۹۴ متر مربع و مجهز به بخشهای کودک، سالن مطالعه و مخزن به بهره برداری رسیده است.
انتهای پیام