کرونا خانواده بزرگی از‌ ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را بیمار کنند. تعداد زیادی از ویروس‌های کرونا که تاکنون شناخته‌شده‌اند، ویروس کرونایی که به تازگی کشف شده است موجب بیماری عفونی کووید-19 میشود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، ویروس کرونا قاتل بی رحم هزار چهره ای است که در کشتن همه انسانها را بدون توجه به نژاد، رنگ، مقام و مسئولیت ،تحصیلات، طبقه اجتماعی و … به یک چشم میبنید و می کشد.

کرونا دشمن همه انسان هاست که تنها با توکل برخدا، اتحاد انسان ها و رهبری دانشمندان و جامعه درمان گر امید شکست این قاتل بی رحم هزار چهره وجود دارد .

آمار بیماران مبتلا به ویروس منحوس کرونا و همچنین نمودار افزایشی فوت ناشی از کرونا در کشور  نشان می ‌دهد ما همواره به موضوع پیشگیری بی ‌توجه بوده‌ایم و دور از انتظار نیست اگر آمار مبتلایان و کشته شدگان در ایران روزبه ‌روز افزایش یابد.

دلیل افزایش تساعدی آمار مبتلایان با وجود اینکه راه های پیشگیری و دستورالعمل های بهداشتی بارها تذکر داده شده است، تنها شاید پاس کاری مسئولیت بین مردم و مسئولین باشد،چراکه مردم و کسبه می گویند کار نکنیم از کجا و چگونه روزگار بگذرانیم و مسئولین نیز با کمترین برنامه پشتیبان درآمدی انتظار دارند مردم پای در تعطیل همگانی بگذارند.

متاسفانه به بیان دیگر در حال حاضر اقتصاد و وضعیت اقتصادی را اکثریت مردم و مسئولین به سلامتی خود و جامعه ترجیح داده اند و یادشان رفته که فقط یکبار به دنیا آمده اند و فقط یکبار می میرند که با رعایت نکردن دستورالعمل های پیشگیرانه کرونا تنها فاصله بین تولد و مرگشان را کوتاه تر می کنند.

در این بین تنها چیزی که از بین میرود زمان،زندگی و سلامتی است .کاش بدانیم ارزش زندگی خیلی بیشتر از ارزش وضعیت اقتصاد است .

نویسنده: کاظم محمدیان مصمم

  • نویسنده : کاظم محمدیان مصمم