استاندار هرمزگان، حمایت از تولیدکنندگان کالا و خدمات و ایجاد زیر ساخت ها را وظیفه ذاتی بخش دولتی برشمرد و گفت: علاوه بر ایجاد زیر ساخت ها، تسهیلات لازم برای راه اندازی پلت‌فرم های دیجیتال و ایده های خلاقانه و نوآورانه ارائه می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی دوستی در نشست شورای مهارت استان که ظهر امروز با حضور کارآفرینان حوزه‌های مختلف برگزار شد، با اشاره به ضرورت آشنایی تولیدکنندگان کالا و خدمات با «اقتصاد پلت‌فرمی»، اظهار کرد: کسب‌وکارهای مبتنی بر پلت فرم در واقع نقطه مقابل تجارت‌ سنتی هستند چرا که در تجارت سنتی صرفا محصول تولیدی به صورت مستقیم به مصرف‌کننده ارائه می شود و بستری برای برقراری ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده وجود ندارد.

دوستی نخستین گام برای حرکت به سمت روش های نوین و اقتصاد پلت‌فرم را پذیرش این تغییرها عنوان کرد و افزود: برای ورود به این حوزه، ابتدا محصولات تولیدی و خدمات قابل ارائه باید قابلیت عرضه بین المللی داشته باشند و آن ها را شناسنامه دار کرد.

وی، حمایت از تولیدکنندگان کالا و خدمات را وظیفه ذاتی بخش دولتی برشمرد و گفت: برای جبران عقب ماندگی گذشته و همراهی با سیر تحول های آتی در اقتصاد دنیا، باید هر چه سریع‌تر بستر حرکت به سمت پلت فرم های دیجیتال فراهم شود.

دوستی ادامه داد: ضمن ایجاد زیر ساخت ها، تسهیلات لازم برای عملیاتی شدن ایده های خلاقانه و نوآورانه ارائه می شود.

استاندار هرمزگان گفت: استفاده از محصولات تولیدی و هنرهای تجسمی بومی می تواند زمینه معرفی کالا و خدمات قابل انجام در استان را فراهم کند که باید این خرده اقدام ها توسط دستگاه های دولتی و یکایک شهروندان استان مورد توجه قرار بگیرد.

دوستی با اشاره به ضرورت مذاکره با پلت فرم ها برای فروش محصولات تولیدی، بیان کرد: اقتصاد پلت فرمی نه تنها رقیب تجارت سنتی نیست، بلکه زمینه را برای توسعه این کسب و کارها فراهم می کند.

استاندار هرمزگان، تمرکز بر مهارت افزایی را هم با توجه به اقدام های توسعه ‌ای در شرق، غرب و مرکز استان مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه زنان محور کسب و کارهای خرد در استان هستند، اقدام های تسهیل‌گرانه برای راه اندازی مراکز فنی و حرفه ای و آموزشگاه هایی که بتوانند خدمات را به بانوان علاقه مند ارائه کنند در حال انجام است و آموزشگاه های دولتی برای مهارت افزایی زنان در بندرلنگه، میناب و بندرعباس راه اندازی می شود.

انتهای پیام