مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با «محمد احمدی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، حمیدرضاییان اصل مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در نشستی که با حضور محمد احمدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه از همین رو کارنامه ایزوایکو نشان می‌دهد که این شرکت برترین سکو ساز کشور و منطقه است، گفت: مجموعه ایزوایکو اولین شرکت ایرانی است که نه‌تنها موفق به کسب رکوردهای بی‌نظیری در حوزه فراساحل شده بلکه ثابت کرده که توانایی ثبت رکوردهای جدید را نیز دارد.

پیمانکاران بومی و متخصصی در مجموعه ایزوایکو پرورش‌یافته‌اند که قادرند در تمام حوزه‌های سکو سازی قدرت‌نمایی و مهندسی را در دل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران نهادینه کنند.

تأثیرگذاری ایزوایکو در حوزه‌های نفت و گاز غیرقابل کتمان است؛ ما مفتخریم که با ساخت سکوهای نفت و گاز در این مجتمع صنعتی تأثیر مثبت و مستقیمی بر اقتصاد و همچنین افزایش ظرفیت برداشت گاز از میدان‌های مشترک گازی داشته‌ایم.

مفتخریم که ایزوایکو در جهت تأمین نیازمندی‌های داخلی در حوزه ساخت و تعمیرات شناورهای پهن‌پیکر، تانکرهای حمل نفت و گاز و همچنین دکل‌های حفاری پیش‌گام بوده و به‌واسطه‌ی این تلاش‌ها امروز کشور در حوزه صنعت دریایی کاملاً خودکفاست.

تعمیر و ساخت شناورها در داخل کشور در کنار جذب بازارهای بین‌المللی نه‌تنها باعث اشتغال‌زایی می‌گردد بلکه افزایش ارزآوری و نیز جلوگیری از خروج منابع داخلی را نیز به دنبال خواهد داشت.

  • نویسنده : کاظم محمدیان مصمم