سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از کشف ادوات صید غیرمجاز در شهرستان قشم در پی گشت یگان حفاظت منابع آبزیان در فصل ممنوعیت صید حلوا سفید در شهرستان قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سروان مهرداد رامش جان با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است ، گفت : وارد کردن هرنوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

رامش جان با بیان این خبر تصریح کرد: این میزان توقیفات پیرو تاکید سرپرست شیلات هرمزگان بر مقابله با صید غیر مجاز درراستای ممنوعیت فصل صید حلوا سفید با تلاش پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان بندرعباس و قشم در منطقه دوستکوه و کانی صورت گرفت.

وی افزود: اکیپ گشت دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان بندرعباس و قشم ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به اتفاق عوامل دریابانی به حوزه استحفاضی اعزام که در حین گشت زنی ۱۵حلقه طناب ، ۲جفت تخته ترال و ۲دستگاه تور ترال غیر مجاز حلوا سفید و همچنین تعداد ۲۵ طاقه تور منوفلامنت غیرمجاز وبلاصاحب کشف و نسبت به توقیف آن اقدام لازم به عمل آمد.

سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان تصریح کرد : کلیه توقیفات ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی شیلات جهت تعیین تکلیف و یا در صورت نیاز به دستگاه قضا ارجاع داده شده اند.

رامش جان ادامه داد : تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

انتهای خبر /