رئیس سازمان صمت هرمزگان در نشست مشترک با مدیرعامل شهرک های صنعتی هرمزگان در جمع خبرنگاران استان از کشف معدن آهن مگنتیت در هرمزگان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، خلیل قاسمی افزود : در حوزه صنعت و معدن قریب به ۲ میلیارد دلار هدف‌گذاری درآمدی استان هرمزگان است، که دست یافتنی بوده و بیشتر از این مبلغ کسب درآمد خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه تا به امروز آهن مگنتیت در هرمزگان نداشته‌ایم ، تصریح کرد : در شمال استان هرمزگان به ظرفیت ۵۰ میلیون تنی آهن مگنتیت دست یافته‌ایم که برای توسعه فولادی هرمزگان نیز خبر بسیار بزرگی است.

وی ، اضافه کرد : در حوزه معادن آهنی به ظرفیت ۸۰۰ میلیون تُنی هماتیت دست یافته ایم.

رئیس سازمان صمت هرمزگان  با اشاره به اینکه تا امروز ۳۰۰ معدن در هرمزگان فعال است، مطرح کرد: از ابتدای امسال ۲۱۳ معدن جدید برای قرار گرفتن مزایده تدارک دیده ایم؛ به طور کلی آینده خوبی در حوزه معادن هرمزگان پیش بینی می کنیم که ۱۲۰۹ کیلومتر ماحصل شناسایی پهنای جدید معدنی در هرمزگان است.

قاسمی ، در حوزه سرمایه گذاری با رشد قابل توجهی رو به رو بوده ایم که نشان دهنده کار و تلاش جدی برای رسیدن به هدفگذاری مشخص شده است، یادآور شد : قولنامه معاملاتی را برخی املاک به صورت دستی و بدون کد رهگیری دست مردم می‌دهند که این موضوع خطرناک بوده و تخلف است.

این مسئول ، با اشاره به اینکه  یکی از موانع اصلی رشد تولیدمان کمبود برق و گاز بود که با همراهی شرکت برق و گاز توانستیم با مدیریت مناسب نیز شاهد رشد تولید باشیم، بیان داشت : پروژه های سازمان صمت در حوزه زیر ساختی، مناطق ویژه و معادن نیز دسته بندی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ پروژه سازمان صمت هرمزگان با اعتبار ۱۳۹ هزار میلیارد تومان در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: بیش از ۲۷۰۰ تَن  اشتغالزایی نیز در این پروژه ها پیش بینی شده که عدد قابل توجهی است.

قاسمی با بیان اینکه بیش از ۲۲۰۰۰ تخلف در این مدت نیز ثبت کرده ایم، اضافه کرد: ۲۱۰۰ شناسه به واحدهای تولیدی هرمزگان اختصاص یافته است و به صورت مکانیزه کالاها در سامانه تجارت نیز مبادله می شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ طرح صنعتی با اشتغال ۷۰۹ نفری از ابتدای سالجاری در شهرک‌های صنعتی هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد : ۳۵ واحد صنعتی راکد هرمزگان مجددا شروع به فعالیت کرده و امیدواریم تا پایان سال به ۴۵ واحد هدف‌گذاری شهرک‌های صنعتی شده برسد.

رئیس سازمان صمت هرمزگان با بیان اینکه در حوزه طرح‌های راکد که سرمایه گذاری تمایل به راه اندازی ندارد، ۷۶ طرح راکد تعیین تکلیف شدند، اضافه کرد : ۵۵ طرح نیز فسخ که ۲ مورد انصراف و ۱۵ مورد آن خلع شده اند.

قاسمی با اشاره به اینکه فاز دوم شهرک صنعتی به بهره برداری رسید، تصریح کرد: شهرک صنعتی جناح نیز آماده بهره برداری است و تا پایان سال ناحیه صنعتی سیریک و بشاگرد به بهره برداری خواهد رسید.

قاسمی با بیان اینکه نوسازی اتحادیه‌های شهرستان بندرعباس در حال انجام است، اظهار داشت : ۷۰۰ واحد فروش خودرو و ۹۰۰ واحد املاک در شهر بندرعباس وجود دارد که طرح تفکیک اتحادیه املاک و خودرو مطرح و در حال جداسازی و برگزاری انتخابات جدید هستیم.

رئیس سازمان صمت هرمزگان با اشاره به اینکه وظیفه اشتغال به صورت مستقیم بر عهده سازمان صمت نیست، اعلام کرد: این روزها بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان در تمامی شاخه‌های مسئولیت اجتماعی ورود کرده و در بودجه سالیانه خود این موضوع دیده شده و اکنون رو به رشد است.

وی با بیان اینکه نظارت به صورت عمومی بوده و تمامی اقلامی که زیر نظر سازمان صمت است مورد بازرسی قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: برای بسیاری از کالاها قیمت مصرف کننده بر روی کالا درج شده و ملاک برای ما همان قیمت است اما کالاهایی که منابع تامین اش تفاوت داشته باشد، نوع نظارت تفاوت دارد.

قاسمی با بیان اینکه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برای ایام نوروز به طور حتم برگزار خواهد شد، اضافه کرد: تا ۱۵ اسفندماه حداکثر این نمایشگاه برگزار می‌شود.

گفتنی است ، سنگ آهن مگنتیت یکی از انواع سنگ آهن است که بر روی کره زمین موجود است و از انواع مغناطیسی بوده و می‌تواند جذب به آهنربا شده و یا به آهن‌ربا تبدیل شود. دانشمندان بر این باور هستند که سنگ مگنتیت اولین ماده معدنی مغناطیسی است که به صورت طبیعی بر روی زمین وجود داشته است ضمن اینکه سنگ آهن مگنتیت اولین آهنربای جهان بوده که مورد استفاده قرار گرفته است، هماتیت و مگنتیت از مهم ترین و با ارزش ترین اکسید‌های آهن هستند.

خبرنگار: جمیله دبیری نیا

انتهای خبر /