معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی و کشف پشه آئدس در یکی از مناطق شهر سیریک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،عبدالجبار ذاکری افزود: بر اساس گزارش های واصله از تیم مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک طی هفته گذشته تخم پشه آئدس در یکی از نقاط تله گذاری شده در این شهرستان واقع در محله بیلایی محیط درمانگاه شهری زیر درخت کشف شد.

ذاکری اظهار کرد: پس از مشاهده تخم پشه و تبدیل تخم ها در محیط آزمایشگاهی به لارو مشخص شد، این تخم ها مربوط به پشه آئدس می باشد؛ بلافاصله تیم ۱۰ نفره متشکل از کارشناسان مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس به محل اعزام و بررسی های لازم جهت شناسایی پشه آئدس صورت گرفت.

وی ضمن تایید شناسایی پشه آئدس اجیپتی در محله بیلایی سیریک عنوان کرد: در ارزیابی های بعدی تیم های بهداشتی در مکانهای تله گذاری شده و مشکوک مواردی از پشه و لارو آئدس در این محله را شناسایی و کشف کردند.

ذاکری بیان کرد: کارشناسان مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک پس از شناسایی مواردی از تخم و پشه آئدس در این شهرستان مباحث آموزش همگانی و اطلاع رسانی جهت آگاه سازی مردم در خصوص بهسازی محیط و نحوه برخورد با این موضوع را در سطح محلات شهر سیریک ارائه کردند.

وی ادامه داد: آئدس سه بیماری خطرناک تب دانگ، چیکن گونیا و زیکا را به انسان منتقل می‌کند.

ذاکری اظهار داشت: بیماری‌های منتقله از پشه آئدس درمان قطعی ندارد و تنها راه مبارزه با بیماری‌های تب دانگ، چیکن گونیا و زیکا کنترل ناقل این بیماری‌ها است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: برای نخستین بار این گونه از پشه در شهرستان بندرلنگه، سپس در یکی از محلات بندرعباس و اکنون در محله بیلایی سیریک مشاهده شده است.

 انتهای پیام