معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: کشورهای مسلمان منطقه با همکاری یکدیگر قادر هستند بدون نیاز به نیروهای فرامنطقه‌ای، امنیت منطقه را تأمین کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، فرمانده و جمعی از اعضای ارشد ناوگروه نیروی دریایی کشور پاکستان که در راستای تبادل اطلاعات آموزشی و تحکیم روابط بین دو کشور ایران و پاکستان، در منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس حضور یافته‌اند، با علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان دیدار و گفت‌وگو کردند.

علی رئوفی در این دیدار گفت: سفرهای ناوگروه پاکستان به منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشانه عزم جدی دو کشور برای حفظ ثبات منطقه و توسعه روابط بین دو کشور است.

رئوفی افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان به عنوان کشور برادر و همسایه شرقی ایران دارای اشترک های فرهنگی، دینی و تعامل های تجاری و بازرگانی دیرینه هستند که همه این عوامل زمینه تقویت روابط را فراهم کرده است.

وی همچنین با اشاره به نقش مهم کشورهای منطقه در برقراری تأمین امنیت، تصریح کرد: کشورهای مسلمان منطقه با همکاری یکدیگر قادر هستند بدون نیاز به نیروهای فرامنطقه‌ای، امنیت منطقه را تأمین کنند.

رئوفی ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه را هدف اصلی حضور نیروهای فرامنطقه ای عنوان کرد و گفت: کشورهای منطقه باید با توسعه روابط، تبادل اطلاعات و بهره گیری از اشتراک های فرهنگی و دینی موجود، نقشه شوم کشورهای بیگانه در ایجاد اختلاف بین کشورهای مسلمان را خنثی کنند.

دریادار دوم علی خان فرمانده ناوگروه نیروی دریایی کشور پاکستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی شایسته نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تبادل تجربیات و اطلاعات آموزشی و تقویت و تحکیم روابط بین دو کشور را هدف اصلی حضور ناوگروه پاکستان در منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام و با اشاره به مشترکات فرهنگی، مذهبی و اعتقادی میان مردم ایران و پاکستان، پیوند تاریخی میان دو کشور را بسیار قوی توصیف کرد و افزود: ما به واسطه همسایگی با جمهوری اسلامی ایران، باید روابط خود را در حوزه دریایی و سایر زمینه ها ارتقاء دهیم.

علی خان تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان می توانند در راستای ارتقاء صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس و دریای عمان تعاملات بسیار سازنده ای را پیش بگیرند.

وی گفت: از آحاد ملت ایران به ویژه فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش بخاطر میهمان نوازی تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام