وزیر امور اقتصاد و دارایی در هفتاد و پنجمین شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی استان هرمزگان که با حضور احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، رئیس کل دادگستری هرمزگان ، استاندار هرمزگان ، مدیر کل امور اقتصادی ودارایی استان و جمعی از تجار و بازرگانان در اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد ،گفت : کشور مدیون مجاهدت‌ها و همت‌های بالای فعالان اقتصادی است و امیدواریم همکاران ما در حوزه مدیریت اقتصادی کمک کنندۀ شما باشند تا سبک‌بال تر بتوانید کارها را پیش ببرید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سید احسان خاندوزی ، با بیان اینکه مشکلات ارزی باید با مشارکت دولت و بخش خصوصی حل و فصل شود ، افزود : در مسئله اقتصاد کلان کشور، ثبات اقتصادی به عنوان یک مطالبه حق شناخته می‌شود و تلاش دولت سیزدهم بر این بوده است که بتواند با کنترل نقدینگی‌ها ، موتور تورم زایی در کشور را خاموش کند اما تلاش دشمنان در چند ماه اخیر کار را برای مردم و تولید‌کنندگان دشوار کرد.

خاندوزی ، عنوان کرد : ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که بزرگترین بازیگران ارزآوری کشور که صادرکنندگان ما هستند بخواهند ارز خود را بازنگردانند یا یک سال بعد آن را بازگردانند و از طرفی دیگر بخواهیم بانک مرکزی به تنهایی ارز مورد نیاز واردات را تامین کند بلکه این دو با هم در ارتباط هستند و متقابلا باید انجام شود.

وی ، یادآور شد : در ساختمان میرداماد بانک مرکزی دستگاه چاپ ارز وجود ندارد که بخواهد مسائل ارزی کشور را حل کند بلکه مشکلات ارزی باید با مشارکت دولت و بخش خصوصی حل و فصل شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی، با بیان اینکه تسهیل و تمرکز زدایی دو راهبرد اصلی دولت در حوزه اقتصادی است، خاطر نشان کرد : تمرکز ما بر تسهیل مجوزها است، ما تلاش می‌کنیم سرعت ترخیص کالاها را در گمرکات بالا ببریم، و تلاش داریم نظام مالیاتی را چابک‌تر کنیم و همه‌ی این اتفاقات گرچه در سازمان‌های متعدد انجام می‌شود اما حاکی از یک استراتژی مشخص در دولت است که مانند یک نخ تسبیح کارها را پیش می‌برد.

خاندوزی تصریح‌کرد: به اندازه کافی بروکراسی‌های پیچیده‌ی پایتخت، استان‌ها را درگیر خود کرده است از این رو ما باید تلاش کنیم تصمیم‌گیری ها را به سمت محل ایجاد مسئله ببریم و بر همین اساس ۳۵ اختیار وزیر اقتصاد و دارایی را به استان‌ها تفویض کرده‌ایم.

این مسئول ، با بیان اینکه ما اگر همه چیز را به پایتخت و تهران گره بزنیم، جلوی توانمندسازی مناطق دیگر گرفته خواهد شد و همچنین اشاره به موضوع رفع تعهدات ارزی، مطرح کرد : تلاش خواهیم کرد مشکلات مالیاتی تعاونی مرزنشینان و پیله‌وران را حل کنیم.

وی ، اذعان داشت : در یازده ماهه امسال هر روز کاری یک بخشنامه تجاری صادر و به گمرک ارسال شده است اما تاسف‌برانگیزترین بخش آن این است که در بعضی از مواقع در یک موضوع، چند بخشنامه‌ی تغییر تعرفه داشته‌ایم اما از سال آینده از تمام اختیارات وزارت اقتصاد استفاده خواهیم کرد که جلوی بخشنامه‌های غیرقانونی را بگیریم.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای خبر /