کلنگ احداث دو باب مدرسه از پروژه ده گانه اتاق بازرگانی هرمزگان با حضور پیام رضایی دبیر کل اتاق بازرگانی هرمزگان، هاشمی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان، هاشمی مدیر کل نوسازی مدارس استان هرمزگان و مقامات محلی شهرستان فین به زمین زده شد.

 به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، دبیرکل اتاق بازرگانی هرمزگان در مراسم آیین کلنگ زنی این دو باب مدرسه اظهار داشت: به دنبال برنامه احداث ۱۰ مدرسه توسط اتاق بازرگانی هرمزگان بر اساس توافق فی ما بین اتاق بازرگانی و اداره کل نوسازی مدارس استان ۲ مدرسه به نام ملک التجار زنده یاد شیخ احمد گله داری و ملک التجار زنده یاد حاج مختار مشیردوانی در منطقه زلزله زده فین توسط اتاق بازرگانی هرمزگان احداث می شود که امروز شاهد  آغاز کلنگ زنی این دو مدرسه بودیم.

پیام رضایی افزود: این ۲ مدرسه با هدف کمک به منطقه زلزله زده فین و گسترش فضای آموزشی در حالی احداث می شود که  نام خوش آوازه ملک التجار شیخ احمد گله داری و ملک التجار زنده یاد حاج مختار مشیردوانی به عنوان تاجران بنام استان با هدف زنده نگاه داشتن بزرگ مردان عرصه تجارت بر سردرب فضای این مدارس خواهد درخشید.

رضایی افزود:  مدرسه نخست  6 کلاسه با زیربنای ۳۰۴ مترمربع در شهر فین به نام شیخ احمد گله داری و مدرسه دوم با ۳ کلاس با زیربنای ۱۶۸ مترمربع  در روستای دشت از توابع شهرستان فین احداث می شود.

 وی از مدیرکل نوسازی مدارس و رئیس مجمع خیرین استان که در کمترین زمان این پروژه را آغاز کردند قدردانی کرد و اظهار داشت: اتاق بازرگانی هرمزگان در دور نهم فعالیت هیات نمایندگان در کارهای خیر و عام المنفعه پیشتاز بوده است.

رضایی اظهار داشت: همچنین همزمان با شیوع کرونا نیز بیش از ۳۰ میلیارد تومان در حوزه درمانی مشارکت شد که تحولی عظیمی را در بخش درمان استان ایجاد کرد.

وی افزود: در مکان یابی جهت احداث مدارس، نقشی نداریم و اداره کل نوسازی مدارس تصمیم می گیرد و ما نیز در ساخت ده مدرسه  مشارکت می کنیم.

هاشمی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان با قدردانی از اتاق بازرگانی هرمزگان در مشارکت برای احداث دو مدرسه در منطقه زلزله زده فین گفت :  محمدرضا صفا رییس اتاق بازرگانی هرمزگان نام گذشتگان عرصه تجارت را زنده نگاه داشته است و این خلاقیت و نام گذاری مدارس به نام ملک التجار و گذشتگان یک ایده بسیار خوب و قابل تحسین است.

هاشمی افزود: شیخ احمد گله داری شخصی بود که اولین مدرسه را در استان و در خانه خودش بنا نهاد و حاج مشیر هم که مدارسی که ساخته است، همچنان پابرجاست؛ البته این عزیزان اقدامات زیادی داشته اند.

وی اظهار داشت: از این تفکر آقای صفا رییس اتاق بازرگانی و همچنین آقای رضایی دبیرکل اتاق بازرگانی استان که باعث ماندگاری نام این تجار با احداث این مدارس شدند، قدردانی می کنم که باعث شدند نام این تجار به فراموشی سپرده نشود.

 مدیر کل نوسازی مدارس استان هرمزگان نیز در ادامه این مراسم گفت: اتاق بازرگانی هرمزگان در دور نهم و با مدیریت آقای صفا رویه متفاوتی را در پیش گرفته است ودر حوزه مسئولیت های اجتماعی حضور چشمگیری داشته اند.

وی با بیان اینکه در زلزله فین از ۷۲ واحد آموزشی، ۱۲ مدرسه که متعلق به دهه ۵۰ و۶۰ است، نیاز به بازسازی و نوسازی دارند که اتاق بازرگانی هرمزگان نخستین چرغ را برای بازسازی این اماکن روشن کرد و بلافاصله پس از زلزله برای مشارکت در ساخت مدرسه اعلام آمادگی کرد و ۲۴ساعت بعد هم که اعتبار مالی آن را تامین و واریز کرد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد: این دو مدرسه تا تابستان سال آینده بطور کامل به بهره برداری برسند و از مهرماه دانش آموزان در این دو مدرسه تحصیل کنند.

هاشمی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام ( ره) نیز کانکس هایی را برای تحصیل موقت دانش آموزان تا احداث مدارس  تامین کرده است.

انتهای پیام