با حضور استاندار هرمزگان، کلنگ احداث صنایع پتروشیمی مهتاب پارسیان با سرمایه گذاری یک میلیارد و 848میلیون دلار به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، با حضور مهدی دوستی، کلنگ احداث صنایع پتروشیمی مهتاب پارسیان در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان به زمین زده شد.

هم اکنون ۱۳۱ هکتار زمین مورد نیاز برای تأسیس واحد GTX شرکت مهتاب پارسیان که مجوز خود را از وزارت صمت دریافت کرده، واگذار شده است.

با توسعه صنایع پایین‌دستی متانول و پروپیلن و اتیلن و همچنین تکمیل زنجیره ارزش‌ آن‌ها، گامی مهم در راستای اعتلای صنعت پتروشیمی کشور برداشته می شود.

این مجتمع با استفاده از خوراک گاز متان (گاز طبیعی) قادر خواهد بود سالانه یک میلیون و ۸۵۰هزارتن متانول، ۴۳۸هزارتن پروپیلن، ۲۷۸هزارتن اتیلن، ۳۰۰هزار تن پلی پروپیلن و برخی دیگر از محصولات پتروشیمی را تولید کند.

میزان سرمایه گذاری برای احداث این مجتمع پتروشیمی یک میلیارد و ۸۴۸میلیون دلار است و خوراک مجتمع سالیانه بیش از یک میلیارد و ۵۸۰میلیون  نرمال مترمکعب گاز طبیعی است.

مجوز تبدیل متانول به پروپیلن، پلی پروپیلن، ایزوپروپانل ، اکریلیک اسید-اکریلات ها، اکسو الکل ها و سوپر جاذب ها صادر شده و صدور جواز تبدیل گاز طبیعی به متانول در جریان پیگیری از وزارت نفت قرار دارد.

انتهای پیام