صبح امروز با حضور استاندار هرمزگان، فرماندار میناب، سرپرست شیلات هرمزگان، رئیس شیلات شهرستان میناب و جمعی از مردم و مسئولان، مجتمع دوهزار هکتاری پرورش میگوی کرگان(جنوبی و میانی) واقع در میناب کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، در این مراسم استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در هرمزگان بالغ بر ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو شناسایی شده است گفت: خوشبختانه از این میزان بالغ بر ۲۵ هزار هکتار واگذار شده است(۱۵هزار هکتار در حال احداث و ۱۰ هزار هکتار در حال بهره برداری) و تاکنون برای بیش از۳۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای بیش از ۷۰۰۰ نفر نیز اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.

مهدی دوستی با بیان اینکه در صورت بهره برداری از مجتمع پرورش میگوی کرگان ۱۰ هزار تن به ظرفیت تولید استان افزوده می شود تصریح کرد:این مجتمع برای بیش از ۳۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی از شهرستان های سیریک، جاسک،بندرلنگه،میناب،بندرعباس و قشم به عنوان مهم ترین شهرستان های میگو پرور استان یاد کرد.

در ادامه سرپرست شیلات هرمزگان با اشاره به حمایت های خوب استانداری هرمزگان و سازمان شیلات ایران گفت: به همت دولت مردمی امروز شاهد آغاز کلنگ زنی مجتمع پرورش میگوی کرگان(جنوبی و میانی) با بالغ بر دوهزار و ۵۰ هکتار وسعت با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان بودیم.

مسعود بارانی از شهرستان میناب به عنوان یکی از شهرستانهای مهم استان یاد کرد و گفت: این شهرستان بیش از شش هزار هکتار اراضی مستعد دارد که در صورت بهره برداری رسیدن این میزان، تولید میگوی پرورشی شهرستان میناب به بیش از ۲۰ هزار تن خواهد رسید.

بارانی افزود: این مجتمع پرورش میگو برای بیش از هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و بالغ بر دوهزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می کند.

بارانی با اشاره به اینکه واگذاری این مجتمع از طریق فراخوان عمومی صورت گرفته است تصریح کرد: با بهره برداری از این مجتمع پرورش میگو، ۱۰۸ تعاونی از آن برخوردار می شوند.

گفتنی است ، روستای کرگان در بخش بندزرک شهرستان میناب واقع شده است.

انتهای خبر /