با حضور مدیرکل بازسازی ذخایر سازمان شیلات ایران ، سرپرست شیلات هرمزگان ، فرماندار و امام جمعه شهرستان جاسک و جمعی از مسئولین شهرستان جاسک مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان جاسک - لافیک با پیگیری شیلات هرمزگان و حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، در آئین کلنگ زنی این پروژه مدیرکل بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران با اشاره به اهمیت حفظ و بازسازی ذخایر به ویژه با توجه به فشارهای موجود بر ذخایر آبزیان گفت : خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته عملیات احداث چهار مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در دست پیگیری و اقدام است.

ناصر کرمی پشتیبانی از جامعه صیادی کشور را از اهم اهداف بازسازی ذخایر آبزیان برشمرد و اظهار داشت : با ایجاد این چهار مرکز بازسازی ذخایر آبزیان بدون شک ضمن حفظ و بهسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان خلیج فارس و عمان، نقش چشم گیری نیز در پایداری و تثبیت اشتغال جامعه صیادی خواهد داشت.

وی افزود : با توجه به فشارهای وارده بر ذخایر آبزیان، امید است با حمایت های خوب موجود دولت سیزدهم هر چه سریع‌تر شاهد به بهره برداری رسیدن این چهار مرکز بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان خلیج فارس و دریای عمان باشیم.

در ادامه سرپرست شیلات هرمزگان گفت: مرکز بازسازی ذخایر آبزیان لافیک جاسک در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با ظرفیت تولید و رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه انواع بچه میگو بومی و ۵ میلیون قطعه ماهیان دریایی احداث می گردد‌.

مسعود بارانی اعتبار مورد نیاز این پروزه را بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان خواند .

وی با بیان اینکه روند ایجاد و کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی چهار مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان با حمایت و پیگیری معاون وزیر و ریاست سازمان شیلات ایران، استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محقق شد تشریح کرد:جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان بر اثر برداشت بی رویه، ترمیم و کمک به احیاء ذخیره گاهها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکوسیستم،حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را از ضرورت ها و اهم اهداف اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزیان است.

انتهای خبر /