مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان ، در نشستی خبری در جمع خبرنگاران ورزشی استان ، گفت : دکل نور ورزشگاه شهید امینی میناب با اعتبار ۳ میلیارد تومان، کلنگ زنی پایگاه قهرمانی قایقرانی در بندرلنگه و کلنگ زنی سالن ورزشی چند منظوره گورزانگ میناب از شاخص ترین طرح‌های دهه فجر حوزه ورزش وجوانان هرمزگان است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مظفر مهری خادمی نسب ، افزود: سرانه ورزشی هرمزگان در سال گذشته ۷۶ سانتی متر مربع بود که با توجه به طرح‌های اجرا شده در هفته دولت، هفته تربیت بدنی و دهه فجر امسال  به ازاری هر نفر ۴ سانتی متر مربع اضافه شده است و میانگین سرانه ورزشی به ۸۴ سانتی‌متر رسیده است .

مهری خادمی نسب  با بیان اینکه هرمزگان به لحاظ سرانه ورزشی رتبه نهم کشور را دارد، عنوان کرد: استاندارد کلی سرانه ورزشی در جهان به ازای هر نفر ۳ مترمربع (۳۰۰ سانتی‌متر) و در کشور به ازای هر نفر یک مترمربع (۱۰۰ سانتی‌متر) است که استان هرمزگان هنوز تا رسیدن به سرانه مطلوب فاصله دارد.

وی ، ادامه داد : در استان سرانه فضای ورزشی روباز نسبت به سرپوشیده بیشتر است که تلاش داریم با جذب اعتبارات تملک دارایی میانگین سرانه ورزشی سرپوشیده را افزایش دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به اینکه سرانه ورزشی در استان رو به فرسودگی است، اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به هرمزگان ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع تصویب شده است که تاکنون ۷ میلیارد تومان آن جذب شده و بهسازی و نوسازی سالن فجر و باشگاه خلیج فارس بندرعباس کلید خورده است.

مهری خادمی نسب با اشاره به اینکه از تیرماه امسال طرح مردمی‌سازی سالن‌ها و اماکن ورزشی ادارات به جوانان استان آغاز شده است، گفت: در راستای اجرای این طرح تاکنون حدود ۳۴۴ سالن و مکان ورزشی معطل مانده متعلق به اداره های دولتی استان احصا شده و این طرح بین ۳۰ تا ۳۵ درصد عملیاتی شده است.

این مسئول اضافه کرد : در این راستا تاکنون ۱۲ دستگاه اجرایی همکاری مناسبی داشته اند و ۱۷ دستگاه همکاری آن ها به نسبت پایین بوده است که لیست این دستگاه ها را به استاندار هرمزگان ارائه داده ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان یادآور شد: استاندار هرمزگان این طرح را در حضور رئیس جمهور، هیات دولت و مجمع نمایندگان استان مطرح کردند و بنده نیز طبق خواسته وزیر ورزش و جوانان در حضور مدیران استان مطرح کردم که این طرح در شهرستان ها با استقبال خوبی مواجه است.

وی ، مطرح کرد : بسیاری از اماکن ورزشی هرمزگان محصور و در اختیار عده ای خاص است و ما نمی توانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم که از اصحاب رسانه انتظار داریم کمک کنند این طرح را به شکل بسیار خوبی پیش ببریم.

خادمی با اشاره به اینکه زمین ورزشی شهرستان رودان نیز در حال فعالیت و بازسازی است، اضافه کرد: پیست تارتان با اعتبار ۸ میلیارد تومانی تاکنون زیرسازی شده و تمامی تجهیزات خریداری شده اما تا زمانی که زمین چمن شهر رودان بهره برداری نشود نمی توان پیست تارتان را اتمام کند و زمین چمن تا فروردین ماه زیر کشت می رود.

مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان یادآورشد: ۵۱ طرح ورزشی به ارزش ۱۱۷ میلیارد تومان دهه فجر امسال در این استان افتتاح می‌شود که شامل ۳۹ زمین چمن مصنوعی روستایی و محله ای، ۶ زمین چمن مصنوعی بزرگ و ۵ سالن ورزشی بزرگ است.

خادمی نسب اضافه کرد: همچنین در این مدت ۳۲ زمین چمن مصنوعی کوچک و بزرگ با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود و بدنبال این هستیم که با بهره‌برداری از این طرح ها تا پایان امسال سرانه فضای ورزشی استان را به استاندارد کشوری نزدیک تر کنیم.

مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان اظهار داشت: همچنین در دهه فجر امسال افزون بر ۴۷۳ برنامه فرهنگی و ورزشی به کمک هایت های ورزشی و سازمان های مردم نهاد در سطح استان برگزار می شود که می توان به مسابقه قوی ترین مردان دربندرلنگه، مسابقات شترسواری و اسب سواری، ورزش های همگانی، جام ایرانیان مینی فوتبال در محلات و غبارروبی گلراز شهدا و دیدار با خانواده شهدا اشاره کرد.

مهری خادمی نسب، ثبت نام شانزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) به نام جوانان برتر ایران زمین را از دیگر برنامه های اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان برشمرد که در ۱۲ اسفندماه جاری به مناسبت هفته جوان در استان برگزار می شود.

به گفته وی، جشنواره طلایه داران خلیج فارس نیز از جمله برنامه های در دست اقدام اداره کل ورزش وجوانان هرمزگان است که با همراهی سازمان امور اجتماعی کشور با موضوع ورزش های آبی ساحلی و ورزش های بومی و محلی در ۶ شهرستان در دستور کار است.

خبرنگار: جمیله دبیری نیا

انتهای خبر /