شهردار بندرعباس، گفت: یکی از مهمترین اهداف پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو، کمک به اقتصاد خانواده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، عباس امینی زاده در بازدید از مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی پیوستن بندرعباس به شهرهای خلاق یونسکو، کمک به اقتصاد و معیشت فعالین این بخش‌ها است.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه راه‌اندازی بازار مجازی صنایع دستی نخستین گام تحقق این هدف است، افزود: تا پیش از شروع بیماری کرونا، بازارچه هفتگی فروش صنایع دستی نیز دایر بود که موقتا ناچار به تعطیلی آن شده‌ایم.

امینی زاده اضافه کرد: این اقدام بسترساز معرفی و فروش صنایع دستی خانگی بندرعباس  به خریداران در سراسر جهان است.

وی تصریح کرد: شهرداری به این نتیجه رسیده که فعالیت‌های عمرانی و خدمات‌شهری، بدون در نظر گرفتن مسائل اجتماعی ناقص خواهد بود و در حال حاضر اقتصاد و معیشت مهمترین دغدغه اقشار مختلف مردم است.

امینی‌زاده اضافه کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که صنایع دستی با توجه به قدمت و هویتی که در بندرعباس دارد، یکی از زمینه‌های مناسب برای تقویت اقتصاد خرد خانوارهاست که می‌تواند در کانون توجه برنامه‌های شهر خلاق قرار بگیرد.

شهردار بندرعباس با اشاره به اقدام مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین  در راه‌اندازی بازارچه آنلاین صنایع دستی، یادآور شد: این حرکت با راه‌اندازی مرکز نمایش، آموزش و فروش صنایع‌دستی در محل بازار ماهی‌فروشان قدیم واقع در محله پشت شهر، تکمیل می‌شود.

وی در انتها نیز با بیان اینکه شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های عمومی و جمعی را مختل کرده است، عنوان کرد: پس از آن، حداقل دو مرکز دیگر نیز با عنوان خانه صنایع‌دستی در مناطق مختلف شهر ایجاد می‌شود.