رئیس شورای شهر بندرعباس در شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهارداشت: نقطه عطفی در تاریخ کشور و جنبش دانشجویی است این جنبش خود را در درون نظام تعریف می‌کند، آزادی خواهی و اعتقاد و باور به حق قانونی مردم، آزادی بیان و اندیشه  بخشی از هویت دانشجویان است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، فاطمه جراره با تاکید بر اینکه شعار ما هنگام انتخابات شفافیت بوده گفت: بر عهدی که با مردم بستیم پایبندیم در همین راستا یک طرح داریم که در مراحل آخر بررسی کارشناسی است و بعد از نهایی شدن در اختیار اعضا قرار گرفته و در انتها برای تصویب به صحن شورا آورده می‌شود.

جراره تصریح کرد: شفافیت حق مردم بوده و برای شورا و شهرداری الزامی است تا با تکیه بر این اصل مهم آن مانع از بروز فساد و صیانت از همکاران شویم.

وی گفت: شفافیت در شورای شهر و شهرداری همواره یک دغدغه مهم شهروندان بوده و در این طرح ما مواردی همچون تعداد نیرو و پرسنل شهرداری، املاک شهرداری و سازمان‌های تابعه، بودجه جاری و عمرانی و معاملات شهرداری و مدت زمان اجرای پروژه و شفاف سازی در زمینه پیمانکاران و بودجه تخصیص یافته گنجانده شده است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا اطلاعات کامل داشته باشند.

جراره ادامه داد: یک مسئله دیگر مبحث حسابرسی است، طرح ایجاد کمیته حسابرسی داریم که زیر نظر رئیس شورا تصویب می‌شود افرادی در این کمیته مشخص خواهند شد شامل نماینده شهردار، دو عضو شورا و یک شخص مستقل نیز خارج از شهرداری خواهد بود که مسائل مالی و حسابرسی شهرداری و شورا را انجام دهند.

وی با اشاره به اهداف این طرح گفت: مهم‌ترین اهداف ایجاد این کمیته کمک به استقرار نظام راهبردی شهرداری، نظارت بر فرآیند گزارشگری مالی و غیر مالی، نظارت و کنترل جامع دقیق قوانین و مقررات، ارتقا فرهنگ مدیریت عملکرد، کمک به حفظ و حمایت از مسئول حسابرسی داخلی و ارزیابی دوره‌ای نظام راهبری شهرداری است که به مدت ۳ سال مصوب می‌شود و تمام موضوعات و مسائل حسابداری انجام می‌شوند و اطلاعات کامل مسائل مالی شهرداری در اختیار اعضای شورا قرار خواهد گرفت تا شورای وعده داده شده حامی شفافیت محقق شود.

جراره در ادامه با تبریک روز جهانی معلولان گفت: جامعه معلولان از شورا و شهرداری یک سری درخواست‌ها دارند و امیدواریم همکاری موثری در راستای کاهش مشکلات این قشر عزیز داشته باشیم. 

وی گفت: قطعا از شورای انقلابی و شهرداری ‌که با همین تفکر انتخاب شده است انتظار می رود که مطالبات به حق این قشر را رسیدگی کنند.

جراره ادامه داد: در شورای پنجم بنا بود برای مناسب سازی معابر شهری از خود جامعه معلولین نماینده‌ای در کمیته مناسب سازی حضور پیدا کنند اما تا الان یک سری اتفاقات افتاده است که این امر محقق نشده و از این رو قطعا باید از این به بعد نماینده جامعه معلولین در تایید طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری مشارکت کند.

وی رئیس شورای شهر بندرعباس همچنین از اهدای ۱۲ دستگاه ویلچر به جامعه معلولین استان هرمزگان خبر داد.

انتهای پیام