مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و مدیران کل محیط‌زیست، منابع طبیعی، امور اراضی و جمعی دیگر از مسئولین از ظرفیت‌های گردشگری کوه گنو و روستاهای واقع در محدوده آن باهدف توسعه صنعت گردشگری بازدید و با مردم روستاهای چاهو بالا، چاهو پایین و پابند دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد محسنی در این بازید با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کوه گنو گفت : وقتی بررسی می‌کنیم اقصی نقاط کشور و دنیا، با الزامات و شاخص‌های زیست‌محیطی کنار آمده‌اند و در کنار دریا، جنگل و کوه زیرساخت‌های گردشگری ایجاد کرده‌اند.

محسنی ادامه داد: خواهشم این است اگر می‌خواهیم شعار مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند، وابستگی به نفت و سوخت‌های فسیلی را کنار بگذاریم، وابستگی کشور را به منابع تمام‌شدنی را کنار بگذاریم و به کمک صنعت پاک گردشگری بیاییم.

وی با اشاره به زیرساخت‌های ایجادشده در منطقه کوه گنو گفت: در سنوات گذشته نصب آلاچیق و طرح انتقال آب به کوه گنو انجام‌شده که در این طرح به طول ۸ کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار داشت: پروژه را بازنگری کردیم، ترانس هارا خریداری کردیم و ایستگاه پمپاژ و مخزن را ایجاد کردیم.

وی افزود: موتورهای پمپ هم خریداری‌شده و بازهم نیاز به آب این منطقه را بررسی می‌کنیم و اگر میزان آب چشمه‌ها اجازه دهد برای تأمین آب منطقه کمک می‌کنیم.

محسنی با اشاره به اینکه بنا به دستور استاندار منافع جامعه محلی را باید در صدر موضوعات ببینیم، ادامه داد: قطعاً این موضوع را دنبال خواهیم کرد و انشا اله از دستورات استاندار استفاده خواهیم کرد کما اینکه همیشه این‌گونه بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بیان کرد: اگر الزامات محیط‌زیست، منابع طبیعی، امور اراضی اجازه بدهد و مقام عالی استان صلاح بداند قطعاً تقاضاهای خیلی پیشرو یا پیشران یا محرک توسعه در این منطقه داریم.

محمد محسنی افزود: چندین متقاضی و سرمایه‌گذار برای توسعه گردشگری منطقه گنو داریم.

محسنی اظهار داشت: دغدغه‌های زیست‌محیطی به‌جاست اما وقتی ورودی کوه مرکز پایش و کنترل نداشته باشد که بتوانیم بحث آموزش فیزیکی به گردشگران بدهیم قطعاً گردشگر موضوع را رهاشده خواهد دید.

وی افزود: اگر پذیرفته شود که کوه گنو حوزه گردشگری است، هفته آینده مبادی ورودی کوه را به این اداره‌کل تحویل بدهند و این اداره‌کل یک مرکز آموزش و راهنمای گردشگر را راه‌اندازی خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: کوه گنو، توریست روت و نقشه گردشگری می‌خواهد و این‌طور نباشد که هر کس هرکجا دلش خواست برود.

محسنی تأکید کرد: توسعه گردشگری کوه گنو یک همکاری و تعامل می‌خواهد و اگر بنا باشد گردشگری در این منطقه ورود پیدا کند تمام‌قد آماده هستیم.

انتهای خبر /