یک رشته رزمی با رزم فنی و تکنیکی بالا که به تازگی در بین جوانان از آن صحبت می شود، و برای بهتر دانستن و شناخت آن در هرمزگان با مسئول کمیته کیک بوکسینگ استان ،رضا مراونه با سابقه تقریبا ۱۵ سال در رشته رزمی ، گفت و گو کوتاه داشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، بخشی از سخن هایی که در این گفتگو مطرح شد بدین شرح است :

-رشته ورزشی کیک بوکسینگ را معرفی کنید؟

 +رشته ورزشی رشته کیک بوکسینگ واکو ، یکی از معتبرترین رشته های کیک بوکسینگ در ایران و تنها رشته ی  معتبر کشور  است که به ریاست ناصر نصیری نماینده رسمی کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا در کشور اداره می شود.

 البته نصیری عهده دار تیم ملی و عضو رسمی شورای المپیک آسیا و عضو رسمی سازمان اسپورت آکورد نیز هست .

-کیک بوکسینگ در بخش بانوان در استان فعال است؟

+بله ،فعال است البته در سبک دیگری از  کیک بوکسینگ فعالیت  دارند و کمیته به دنبال تغییر اساسی در این بخش اصلی است تا بتوانیم مربی متعهد و حرفه‌ای را در این بخش منصوب کنیم و بانوان هم به صورت کامل زیر مجموعه ای از این رشته شود.

–  دوران کرونایی به کمیته شما چه گذشت؟

+ما از شروع بیماری کرونا بعد از حدود دو ماه و نبود زمینه برای فعالیت در محیط های بسته و سالنی  فعالیتها و تمرینات لازم را در فضای باز با رعایت پروتکل  شروع کردیم که ورزشکارهایی که به دنبال اهداف بالا هستند از لحاظ  بدنی دارای افت شدید نشوند.

-کمیته از چه زمانی در هرمزگان فعالیت اش را آغاز کرد ؟

 +این رشته به تازگی در استان هرمزگان فعال شده است که به یاری خدا به دنبال گسترش و نشان دادن اهمیت این رشته به خصوص در سلامت جوانان هستیم.

-در این یک سال چقدر با برنامه و زمان بندی برنامه بلند مدت کمیته پیش رفتید و آیا موفق بوده اید؟

 +برنامه های زیادی داشتیم ولی متاسفانه به علت شیوع کووید۱۹ و احترام به تمام پرستاران و پزشکان گرامی سرتاسر کشورمان که واقعاً فشار کاری زیادی متحمل می شدند و به دستور ستاد ملی مبازه کرونا مجبور به لغو آن ها شدیم. اما یک دوره  وبینار داوری در بخش موزیکال فرم را و مسابقات  مجازی جامع دانشمند سردار محسن فخری زاده در رشته موزیکال فرم کشوری  انتخابی تیم ملی را با رعایت شیوه نامه ها و همایش مشترک کیک بوکسینگ و موی تای به مناسبت دهه فجر برگزار شد.

-برای گسترش و ادامه این ورزش کمکی برای کمیته نیز دریافت شده است؟

+تا کنون نه و کمکی دریافت نکرده ایم ولی با اهمیت بالایی که این رشته در بین تمام رشته های کیک بوکسینگ در استان و کشور دارد و در جهت بالا بردن سطح کیفی هر چه بیشتر این رشته  در تمام زمینه ها مشتاق دریافت حمایت  حداقل از سوی متولیان ورزش هستیم تا شاهد درخشش هم استانی ها درکشور و در عرصه های بین المللی نیز باشیم.

-برنامه ای برای پرورش نفرات برای تیم ملی دارید؟

+این مهم قطعا در برنامه های ما جایگاه بسزایی دارد که یکی از مهم ترین برنامه ها در سال آینده است هم در بخش بانوان و هم در بخش اقایان و برای ما مهم است که بانوان استان ما  هم بتوانند در این برنامه شرکت کنند و بدرخشند.

یکی از بزرگترین اهداف ما شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی در سال جاری است تا بتوانیم در آن ، ملی پوشانی از استان داشته باشیم.

-افراد شاخصی در رشته خودتان دارید؟

+در بین مربیان فعال محسن فرهناک و  حسین پورقنبری که از مربیان با علم هستند همچنین در بانوان سحر مسافری با مدال کشوری و استانی همچنین حنانه جهانگیری و دایانا گل‌مرادی افتخار آفرین بوده اند.

-سخنی با مسئولان ؟

+امیدوارم که واقعا توجه خاصی به این انجمن شود ، چون واقعاً رشته های تحت پوشش هرکدوم به نوبه خودشون خواسته های به جایی از هییت دارند که در این بین آقای صالحی برای به حرکت در اوردن این چرخه   زحمات فراوانی را میکشند که انشاا…  این مشکلات با همت و نگاه ویژه مدیرکل محترم اداره کل ورزش و جوانان حل شود.

خبرنگار:سمیه عباسی