مدیر عامل شرکت گاز استان هرمزگان گفت:در حال حاضر پروژه خط انتقال گاز به شهرستان بندرلنگه، گازرسانی به ۴۹ روستا و دو شهر در دست اجرا و بیش از ۴۵۰ روستا و ۱۲ شهر نیز در مرحله مطالعه ، طراحی و پیمانسپاری شرکت گاز استان هرمزگان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، فواد حمزوی در این خصوص افزود: در حال حاضر، پروژه خط انتقال گاز به شهرستان بندرلنگه، گازرسانی به ۴۹ روستا از جمله ۳۴ روستا در شهرستان بندرعباس که شامل ۲۸ روستا در دهستان ایسین و تازیان و ۶ روستا در دهستان گچین گچین بالا، گچین پایین، مغ احمد بالا، مغ احمد پایین، دمیلو و کَلمَتَلی ، ۶روستای محور کوهیج-هرنگ شهرستان بستک خلوص، فاریاب، گتاو، هرنگ، کوخرد و نهند، ۴ روستای آل کندی، دهنگ، بیگلرآباد و تدرویه در شهرستان بستک، ۵ روستای گهکم، علی آباد، مبارک حسینی، طاشکوئیه و سید جوذر شهرستان حاجی آباد و همچنین دو شهر کوهیج و تازیان در دست اجراست که روند عملیاتی شدن آنها از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و با به ثمر رسیدن این پروژه های گازرسانی، بیش از ۲۲ هزار و ۵۲۵ خانوار روستایی و شهری از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

حمزوی افزود : در سال جاری پروژه های گازرسانی به شهرهای میناب، بندرلنگه، بندر کنگ، فارغان و سرگز احمدی نیز در مرحله پیمانسپاری است.

وی اظهار کرد: گازرسانی به بیش از ۱۷۰ واحد صنعتی و نیروگاهی از جمله گازرسانی به صنایع محور بندرعباس-حاجی آباد، گل خانه های سرچاهان حاجی آباد، گل خانه های محور گهکم-هاشم آباد و همچنین بیش از ۴۵۰ روستا در شرق و غرب استان و ۱۲ شهر از جمله رویدر، جناح، کوشکنار، چارک، لمزان، پهل، سوزا، تیرور، زیارتعلی، سیریک، گروگ و کوهستک در سال جاری در مرحله مطالعه و طراحی قرار دارد و با گازرسانی به این مناطق نیز حدود ۱۰۰ هزار خانوار برخوردار از این نعمت خدادادای می شوند.

حمزوی بیان کرد: در اواخر سال گذشته نیز با تکمیل گازرسانی به ۳ شهر قلعه قاضی، تخت و بیکاه و ۱۰ روستا ،۷ روستا محدوده قلعه قاضی و تخت و سه روستا در محدوه بیکاه ۹ هزار و ۸۹۴ خانوار از این نعمت الهی برخوردار شدند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از طرف مقام معظم رهبری که مزین به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، تصریح کرد: شرکت گاز استان به عنوان توزیع کننده یکی از مهمترین اقلام سبد انرژی مردم و صنایع مستقر در استان همواره حامی تولید و صنعت بوده است و در راستای تحقق اهداف ترسیم شده توسط رهبری معظم انقلاب برنامه های ویژه ای را در دستور کار خود قرار داده است.

حمزوی تاکید کرد: گسترش محدوده تحت پوشش مشترکین این سوخت پاک و جایگزینی گاز طبیعی به جای سوختهای مایع، موجب صرفه جویی قابل توجه و اشتغال آفرینی بسیار خوبی خواهد شد.

انتهای پیام