معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه، مشاور و مدير كل دفتر هماهنگي امور استانها سازمان شیلات ایران، مدیر کل شیلات هرمزگان، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان  و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و رئیس شیلات بندرلنگه از ایستگاه تحقیقات خلیج فارس- بندرلنگه بازدیدکرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در بازدید از این ایستگاه تحقیقاتی مجموعه تحقیقات، پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و دیگر مراکز علمی را بازوان توانمد و علمی شیلات خواند و از زحمات این مجموعه ها در حوزه شیلات تشکر کرد.

سید حسین حسینی  با بیان اینکه تحقیقات راهبردی مقدم است در تحقیقات،از مسئولین این ایستگاه تحقیقاتی خواست که تحقیقات راهبردی و کاربردی را دردستور کار خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: امید داریم با تلاش های موجود هرچه سریعتر شاهد تکثیر بچه ماهی در این مرکز و پرورش آن در قفس های دریایی در مسیر خودکفایی باشیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران  تجاری سازی و مشارکت بخش خصوصی در  زمینه تکثیر و پرورش ماهیان بومی را یک ضرورت خواند و آن را لازمه دستیابی به اهداف دولت مردمی در ارتقای تولید ماهیان پرورشی در دریا خواند.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان فعالیت این ایستگاه در تکثیر ماهیان بومی، تولید غذای زنده ، پرورش خیار دریایی و صدف را از فعالیت های برجسته این ایستگاه در حوزه شیلات خواند و افزود: بدون شک حمایت از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی می تواند هموار کننده مسیر تولید باشد.

مسعود بارانی فعالیت های پژوهشی در دستیابی به بهره برداری پایدار از منابع آبزی و تامین معیشت ساکنان نوار ساحلی استان و پایداری صید و صیادی رادارای نقش کلیدی خواند.

رامشی، رئیس ایستگاه نیز در این بازدید به بیان گزارشی از فعالیت ها و دست آوردهای این ایستگاه تحقیقاتی پرداختند.

پایان خبر /