رئیس مجمع جهادگران استان هرمزگان گفت: گروه های جهادی با ارائه خدمت صادقانه بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، محمد هادی باستین در نشست نمایندگان گروه‌های جهادی و بسیجی با استاندار هرمزگان با اشاره به رسالت مجمع جهادگران، اظهار کرد: مجمع جهادگران با هدف گسترش فعالیت‌های مؤثر گروه‌های جهادی، حمایت و ایجاد شبکه منسجم در راستای تسریع خدمت به مردم و تدوین راهبردها و سیاست‌گذاری‌های جریان جهادی تشکیل شد.

باستین با ذکر این نکته که گروه‌های جهادی در طی این سال‌ها با خدمت‌رسانی صادقانه بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده‌اند، افزود: امروز گروه های جهادی به بستری برای تربیت نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: جهادگران بسیجی با حضور به موقع خود در صحنه‌ها و میدان‌های خدمت، کارآمدی کار و روحیه جهادی و همچنین نقش با اهمیت گروه‌های جهادی را نشان داده‌اند.

باستین ، حضور فعال گروه های جهادی استان هرمزگان در کنترل بیماری کرونا شامل ضدعفونی معابر و اماکن پرتردد، برپایی ایستگاه های کنترل سلامت در مبادی ورودی شهرها و روستاهای با وضعیت قرمز، تهیه و توزیع بسته های مواد غذایی و بهداشتی، حضور در بخش های بستری بیماران کرونایی و ارائه خدمت به بیماران، حضور فعال در مناطق زلزله زده بخش فین و مناطق سیل زده شرق استان را برخی از اقدامات گروه های جهادی استان طی یکی دو سال اخیر برشمرد.

وی با اشاره به عملکرد بسیار خوب گروه‌های جهادی در رابطه با ترویج روحیه امیدواری و نشاط در بین اهالی مناطق کمتربرخوردار، خواستار حمایت دستگاه ها و نهادها از گروه های جهادی برای استمرار فعالیت این گروه ها شد.

توانمند سازی گروههای جهادی از طریق آموزش و همچنین پشتیبانی از آنها ازجمله درخواست های رئیس مجمع جهادگران هرمزگان از عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان بود.

 مسئول بسیج سازندگی هرمزگان نیز در این نشست یکی از اولویت های مهم بسیج سازندگی را حل مشکلات مردم دانست و گفت: در راستای حل مشکلات مردم فعالیت های مشترکی بین سازمان بسیج سازندگی و استانداری صورت گرفته و این همکاریها نیز ان شاءالله تداوم خواهد داشت.

یاسین باوقار در مورد حمایتها عنوان کرد: جلسات خوبی با حضور استاندار در راستای حمایت از گروه های جهادی برگزار شده است.

باوقار خاطرنشان کرد: بیش از ۵ هزار نفر جهادگر در هرمزگان  در قالب گروه های جهادیدر حوزه‌های مختلف از جمله کمک مومنانه، تهیه جهیزیه، تکمیل و مرمت منازل محرومین، اعزام تیم پزشکی، دندانپزشکی، کمک به کشاورزان در برداشت محصولات، ایجاد اشتغال، برگزاری کلاسهای تقویتی برای دانش‌آموزان نیازمند، برگزاری جلسات مشاوره و غیره در این ایام آماده خدمت رسانی به مردم شریف هرمزگان هستند.

وی اضافه کرد: همه وظیفه داریم در جهت کم کردن بخشی از دغدغه‌ ی مردم محروم کمک کنیم و با شناسایی نقاط هدف و حضور جهادگران در آن مناطق گرهی از مشکلات مردم را باز کنیم به طوری که هدف از برگزاری این رزمایش اعزام جهادگران بعد از اتمام رزمایش به مناطق محروم استان و ارائه خدمات است.

انتهای پیام