نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در شورای زکات استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد ، اظهار داشت : شورای زکات باید برنامه‌ای برای تامین اعتماد عمومی جامعه ارائه کند تا مراجعات مردمی به شورای زکات و کمیته امداد جهت کمک به نیازمندان افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده عنوان کرد : در جلسات آینده طرحی در رابطه با جمع‌آوری زکات در مناطق اهل سنت توسط کمیته امداد ارائه شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ‌سازی در افزایش آمار پرداخت زکات ، تشریح کرد : اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی زکوات مستحبی، از جمله کشاورزی، باغداری و دامداری در استان هرمزگان توسط جهاد کشاورزی انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با ذکر این نکته که اقدامات تبلیغی و فرهنگ‌سازی مناسبی در حوزه زکوات کشاورزی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: باید افرادی با کمک حوزه علمیه استان هرمزگان برای تبلیغ و فرهنگ‌سازی در این حوزه تربیت شود.

وی، با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه‌ای زکات به میزبانی هرمزگان، گفت: باید برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استفاده حداکثری از این جشنواره در حوزه فرهنگ‌سازی موضوع زکات انجام شود.

امام جمعه بندرعباس ضمن تاکید بر اهمیت ساماندهی فرایند جمع‌آوری زکات ، گفت : مردمی که زکات می‌دهند باید مشاهده کنند که زکات آن‌ها به دست نیازمندان به خصوص نیازمندان همان منطقه می‌رسد؛ چراکه این مهم باعث افزایش اعتماد عمومی در جامعه می‌شود و در نهایت پرداخت زکات در جامعه را افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ، با ذکر این نکته که در استان هرمزگان ساماندهی مراکز و موسسات خیریه در استان هرمزگان وجود ندارد ، تصریح کرد : ساماندهی و پایش مراکز خیریه که از نهادها و دستگاه‌های مختلف مجوز اخذ می‌کنند باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ، با ذکر این نکته که گزارش‌های واصله از موسسات خیریه استان هرمزگان رضایت‌بخش نیست، افزود: باید نظارت دقیقی پس از صدور مجوز خیریه توسط یک دستگاه ناظر انجام شود تا شاهد بروز چالش‌ در حوزه‌های مختلف نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ، با ذکر این نکته که عدم شفافیت باعث بروز بی اعتمادی‌هایی در جامعه خواهد شد، گفت: در حال حاضر چندین نهاد از جمله بهزیستی، کمیته امداد، اوقاف و امور خیریه و … مجوزهایی برای مراکز خیریه صادر می‌کنند که همین امر نیز باعث بروز تخلفاتی شده است که باید ساماندهی صدور مجوزهای خیریه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام