مرکز نگهداری، درمان، توانمندسازی و صیانت از معتادان متجاهر هرمزگان با حمایت شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس و با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در آیین افتتاح این مرکز ابراز کرد: شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس همواره هم‌راستا با وظیفه اصلی خود که تأمین امنیت سبد سوخت کشور است، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی را مد نظر داشته است.

محمدعلی دادور بیان داشت: ارتقای سطح زندگی جوامع محلی را همواره در راستای نیل به توسعه‌ی پایدار مدنظر قرار داده‌ایم و وظایف خود را به‌عنوان متولیان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در قبال جامعه به‌ویژه مردم هرمزگان فراموش نخواهیم کرد.

وی آسیب‌های اجتماعی را تهدید کننده‌ی تمام ابعاد زندگی اقشار مختلف جامعه دانست و افزود: همواره کاهش آسیب‌های اجتماعی در شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس مورد تأکید بوده است و برگزاری همایش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در جوامع کارگری، آموزش مهارت‌های زندگی به پرسنل و خانواده ایشان در قالب کارگاه‌های آموزشی، برپایی دوره‌های آموزشی تحکیم خانواده و … به ‌دور از حرکت‌های صوری و نمایشی گواه بنیادی بودن این هدف والا در ابرپالایشگاه جهان است.

دادور  آسیب‌های اجتماعی از جمله بیماری خانمان‌سوز اعتیاد را یکی از عوامل فروپاشی خانواده‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: به همین سبب با همکاری و همیاری نهادهای ذی‌ربط راه‌اندازی مرکز نگهداری، درمان، توانمندسازی و صیانت از معتادان متجاهر هرمزگان را پیگیری کردیم تا به سهم خود توانسته باشیم گامی در راستای توانمندسازی معتادان و بازگشت آنان به کانون خانواده‌هایشان برداریم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در تشریح اقدامات شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در این مرکز عنوان کرد: ۲۵۰ تخت دو طبقه، ۵۰۰ تشک طبی و بالشت و پتوهای مورد نیاز را تأمین کردیم و این وعده را می‌دهیم که با توجه به پتانسیل‌های موجود و تجربه متخصصان مدیریت درمان و مددکاری شرکت، در زمینه ارائه خدمات مشاوره و مددکاری به مددجویان و خانواده آنان نیز همکاری کنیم.

وی در پایان با توجه به پیشنهاد استاندار محترم هرمزگان مبنی بر تأمین غذای روزانه‌ی مددجویان از سوی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، گفت: تأمین تجهیزات راه‌اندازی آشپزخانه‌ای صنعتی با ظرفیت ۳۰۰۰ پرس غذا را در این مرکز مد نظر قرار می‌دهیم تا علاوه بر رفع مشکل تأمین وعده‌های غذایی، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان نیز مهیا شود.