رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف و اعلام رضایت اولیای دم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف و اعلام رضایت اولیای دم خبر داد.

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: در راستای اجرای اولویت‌های ۱۵ گانه مطرح شده توسط ریاست محترم قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱ به ویژه تأکیدات ایشان در خصوص لزوم تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، این پرونده قتل عمد به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد که خوشبختانه با پیگیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، اعضای شورای حل اختلاف و معتمدین محلی پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور طرفین پرونده، منجر به سازش شد.

قهرمانی  افزود: این حکم قصاص قرار بود در زندان بندرعباس اجرا شود و خانواده مقتول تا آخرین لحظات بر آن اصرار داشتند که خوشبختانه با استناد به عفو و رأفت اسلامی رضایت خود را در پای چوبه دار اعلام کردند.

وی خاطر نشان کرد: با اعلام رضایت اولیای دم در خصوص این زندانی، تعداد محکومین به قصاصی که از ابتدای امسال از مجازات رهایی یافته اند در مجموع به هفت نفر رسیده است.

این مقام قضایی همچنین، گذشت اولیای دم در این پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره ائمه معصومین (ع) برشمرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و اعضای شورای حل اختلاف در این خصوص قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص‌ترین ارزش‌های دینی و معیارهای اخلاقی است که اگر در سطح جامعه نهادینه شود و روحیه سازش و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعاً موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در میان شهروندان خواهد شد.

انتهای پیام