استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم فعال‌سازی سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد غیر فعال، گفت: باید از ظرفیت سمن‌ها برای حل مسائل اصلی استان استفاده کنیم .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در نشست با تشکل‌های مردم نهاد فعال استان با اشاره به رویکرد مردمی دولت سیزدهم اظهارداشت: دولت سیزدهم ادعا دارد که دولت مردم است و تمام تلاش خود را هم برای اثبات این امر به کار گرفته و افزایش نقش سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد است که در جامعه قطعا اثرات خوبی به همراه خواهد داشت.

وی تبیین وضع موجود و مطلوب سمن‌های استان را ضروری دانست و افزود: محور تصمیم و برنامه تدوین یک نقشه راه و کلان تصویر این حوزه  است که با شناسایی ظرفیت‌ها و نارسائی‌های موجود میسر می شود و از سوی دیگر می توانیم از ظرفیت سمن ها برای رفع مسائل احصا شده استان استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان،  درخصوص اهمیت مشارکت های مردمی عنوان داشت: اینکه دولت به تنهایی بتواند تمام مشکلات کشور را حل کند و کارها را پیش ببرد امکان‌پذیر نیست و قطعا باید ظرفیت‌های مردمی نیز پای کار بیاید، همانطور که ما در بحران‌ها و سیل و زلزله شاهد بوده‌ایم که با وجود حضور دستگاه‌های دولتی حضور مردم موجب پیشبرد امور شده است.

دوستی با تاکید بر لزوم تعریف مسیری برای شنیده‌شدن مشکلات تشکل‌ها به اقدامات دولت در این راستا اشاره کرد و گفت : یکی از دغدغه‌های مردم و تشکل‌های فعال در حوزه محیط زیست بحث فاضلاب بندرعباس است که علاوه بر آسیبی که به اکوسیستم دریا وارد می‌کند گردشگری استان را نیز با تاثیر منفی مواجه می‌کند تلاش ما تسریع در ساماندهی و حل مشکل است و در دهه فجر پیش‌ رو ۱۳۰۰ میلیارد تومان پروژه جدید در این راستا آغاز خواهد شد و مجموع پروژه‌های فاضلاب را به ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رساند.

وی برداشت آب از دریا و شیرین‌سازی و  پساب حاصل از آن را دیگر دغدغه مشترک خود با تشکل‌های مردم نهاد اعلام کرد و افزود: اقدامات موثری در این حوزه نیز انجام شده که از جمله آن کنترل پساب و نمک ورودی حاصل از فعالیت آبشیرین‌کن‌ها با احداث پارک کود و پارک شوینده‌ها است که نمک مورد نیاز را از پساب آبشیرین‌کن‌ها تامین خواهند کرد.

دوستی،مطالبات نمایندگان سمن ها درخصوص احداث پارک تشکل‌ها و تکمیل پروژه خانه جوانان استان را نیازمند مطالعه و ارائه گزارش دانست و ادامه داد: تخصیص زمین پارک تشکل ها را انجام دهیم اما در بحث اعتبارات موردنیاز با توجه به شرایط کشور و استان و حجم بالای پروژه‌های نیمه‌تمام قولی نمی‌توانیم بدهیم چرا که به هیچ‌ عنوان به دنبال افزایش تعداد پروژه‌های معطل نیستیم از سوی دیگر دخالت دولت در امور تشکل‌های مردم نهاد موجب انحراف مسیر حرکت سمن‌ها می شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، آموزش را جزو اولویت‌های خود در استان دانست و با اشاره به برگزاری آزمون‌های شبه کنکور در استان، اظهارداشت: با توجه به اقداماتی که انجام شده و زحمات دانش آموزان امیدواریم  رتبه‌های برتر کنکور از آن استان شود.


انتهای پیام.