استاندار هرمزگان با اشاره به موافقت سازمان شیلات ایران با صدور ۲۰۰ مجوز صیادی از اشتغال نفری ۱۷۵۰ نفریِ این مجوزها در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی ضمن تبریک عید مبعث، اظهار داشت : استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیاری دارد که از بدو آغاز به کار در استان، تلاش کرده‌ایم آن‌ها در حوزه‌های مختلف بالفعل کنیم و به ابعاد مختلف آن با نگاه به نیاز استان به اشتغال توجه ویژه داشته باشیم.

وی ضمن برشمردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه‌ی اقتصاد دریا‌محور افزود: نگاه ما به دریا یک نگاه جامع است و در آن هم حفظ اکوسیستم را مدنظر قرار داده‌ایم و هم اقتصادِ صیادان به ویژه صیادان بومی را مورد توجه داشته‌ایم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در تلاش هستیم در حوزه شیلات طرح‌های جدیدی در استان آغاز شود، اشاره‌ای به تکمیل زنجیره‌ی تولید در پرورش ماهی در قفس داشت و گفت: موازیِ با تلاش برای توسعه آبزی‌پروری و در پهنه‌های آبی و خاکی(مزارع پرورش میگو)، با همراهی و همکاری نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی، پیگیریِ اخذ مجوز جدید صید برای صیادان استان را نیز در دستورکار قرار دادیم که ماحصل آن موافقت با صدور ۲۰۰ مجوز صید جدید در استان هرمزگان است.

دوستی عنوان‌کرد: این مجوزها شامل ۱۵۰ مجوز قایق صیادی و ۵۰ فقره مجوز لنج برای صیادی در آب‌های دور است که حاصل آن ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۷۵۰ نفر خواهد بود و می‌تواند رضایت جامعه صیادی استان به ویژه صیادان بومی را به همراه داشته باشد.


انتهای خبر