رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به اینکه احیای واحدهای معدنی به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در دولت سیزدهم است ، گفت : سال گذشته ۳۳ معدن غیرفعال و راکد این استان احیا و به چرخه فعالیت بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، خلیل قاسمی افزود : احیای معادن غیرفعال هرمزگان نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۴۸ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: میزان سرمایه گذاری برای احیای معادن ۶۳۵ میلیارد ریال بوده که با فعال شدن این تعداد زمینه اشتغال ۴۸۴ نفر به صورت مستقیم در هرمزگان فراهم شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: در حوزه معدن، سال گذشته ۷۴ میلیون تن به ذخیره معدنی استان اضافه شد که افزون بر ۴۹ میلیارد ریال هزینه اکتشافی در این خصوص صورت گرفته است.

قاسمی در ادامه بر ضرورت احیای هرچه سریع‌تر سایر معادن راکد در استان نیز از سوی بهره‌برداران یادآورشد: تعیین تکلیف معادن غیرفعال و راکد استان از سال ۱۳۹۹ با جدیت از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت آغاز شده و در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان دارای ۲۱ نوع ماده معدنی و ۳۰۰ معدن فعال با احتساب معادن شن و ماسه رودخانه‌ای است، ابراز کرد: این مهم با برگزاری نشست‌های تعیین تکلیف با حضور بهره‌برداران به منظور فعال‌سازی مجدد معادن، برگزاری مزایده‌های عمومی وهمچنین آزادسازی محدوده‌های معدنی به منظور ورود سرمایه گذاران دارای صلاحیت و توان فنی و مالی در اولویت و دستورکار جدی سازمان صمت است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: این معادن که از مرکز گرفته تا شرق و غرب استان گسترده شده است، با انجام کار مطالعه، شناسایی و احصای ظرفیت‌ها و پهنه‌های معدنی جدید و فرآوری بهینه مواد معدنی که در حال انجام است، می‌تواند علاوه بر جلوگیری از خام فروشی و صادرات موادمعدنی فرآوری شده به خارج از کشور، بهره‌وری خوبی برای آبادانی استان داشته باشد و در این راستا دولت سیزدهم نیز با همه توان در خدمت مردم است.

سنگ آهن، سنگ گچ، سنگ نمک، دولومیت، کرومیت، منگنز، مارن، سنگ آهک، خاک صنعتی، سنگ لاشه، سنگ چینی، مرمریت، سنگ تزئینی و مخلوط کوهی از معدن‌های فعال و غنی این استان اقتصادی به شمار می‌روند. سنگ آهن، سنگ گچ، سنگ نمک، دولومیت، کرومیت، منگنز، مارن، سنگ آهک، خاک صنعتی، سنگ لاشه، سنگ چینی، مرمریت، سنگ تزئینی و مخلوط کوهی از معدن‌های فعال و غنی این استان اقتصادی به شمار می‌روند.

انتهای خبر /