فرمانده سپاه امام سجاد (ع) با بیان اینکه دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، دینداری، ایثار، ایستادگی و پایداری، تدبیر و حکمت، آرمان خواهی و از خودگذشتگی ملت غیور ایران است، گفت : ۶۰۰ برنامه فرهنگی، نظامی، خدماتی و عمرانی به مناسبت هفته دفاع مقدس سال‌جاری برای اجرا در سراسر رده‌های سپاه و بسیج با رویکرد و محوریت حماسه‌آفرینی و مقاومت حماسه سازان دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده است .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سردار اباذر سالاری  در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس ،با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز و تا هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت، افزود :  شکوفایی، ابتکار و خلاقیت مردم ایران، پاسداشت انقلاب اسلامی به ویژه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت و الگوسازی از الگوهای واقعی، ازجمله محورهای هفته دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: حداقل یک تا چند برنامه کلیدی در همه رده‌های سپاه و بسیج اجرا می‌شود و در پی آن هستیم با توجه به تقارن این هفته با دهه آخر صفر و شهادت امام حسین مجتبی و امام رضا (ع) رویکرد برنامه‌ها به تناسب این ایام اجرا می‌شود.

سالاری اشاره کرد: نخستین روز از هفته دفاع مقدس یعنی ۳۱ شهریور به عنوان پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت نامگذاری شده که در این روز رژه ملی نیروهای مسلح که به صورت همزمان با پایتخت به صورت ملی برگزار می‌شود را خواهیم داشت.

وی گفت: همچنین به جهت اینکه روزهای پنجشنبه به عنوان روز پاسداشت شهداست غبار روبی گلزار شهداو دیدار با خانواده جانبازان و شهدا هم برای این روز برنامه ریزی شده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) همچنین در خصوص برنامه‌های این روز ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای نظامی و دفاعی نیروهای مسلح در ساحل بندرعباس برپا می‌شود و آنجا در طول هفته دفاع مقدس هر شب برنامه های فرهنگی، ورزشی و رزمی اجرا خواهد شد.

سالاری افزود: علاوه بر این نمایشگاه برنامه‌های متعددی  برای اجرا در ساحل برنامه ریزی شده که می‌توان به گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بیان خاطره ها توسط رزمندگان اشاره کرد که توسط صدا و سیما نیز پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: بازسازی عملیات والفجر ۸ که جزو عملیات های غرور آفرین دفاع مقدس است را در جنب این نمایشگاه خواهیم داشت.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان بیان داشت: همچنین برای کودکان و نوجوانان و اقشار مختلف برنامه‌های متعددی پیش بینی شده است و هر شب به اجرای برنامه‌های بخش خاصی از نیروهای مسلح اختصاص می‌یابد.

وی افزود: دومین روز به عنوان معنویت، زنان خانواده و سلامت نامگذاری شده که در این روز نقش کادر سلامت و زنان و خانواده در دفاع مقدس تبیین می‌شود.

سالاری تصریح کرد: سومین روز از هفته دفاع مقدس به عنوان ولایت مداری، جوانان، علم و دانش پژوهی نامگذاری شده که در این روز دستاوردهایی که نظام جمهوری اسلامی با اعتماد به جوانان کسب کرده تبیین می‌شود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: چهارمین روز از این هفته به عنوان شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخر آفرینی نامگذاری شده است که برنامه گردهمایی رزمندگان دیروز و همسنگران امروز در آن برگزار می‌شود.

وی اشاره کرد: پنجمین روز از هفته دفاع مقدس به عنوان دفاع همه‌جانبه، پیشتبامی مردمی و اصناف، سربازان نامگداری شده و در این روز به موضوع پدافند غیرعامل و پشتیبانی و حمایت مردم از جبهه ها و پاسداشت سربازان پرداخته می‌شود، تاثیر حضور سربازان در دفاع مقدس و اکنون در دفاع از کیان نظام و انقلاب بسیار مهم است و باید موجب تحلیل و بررسی قرار گیرد.

سالاری گفت: ششمین روز از هفته دفاع مقدس هم به عنوان وحدت ملی بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی نامگذاری شده که با شکست حصر آبادان همزمان شده است، این رویداد نشان داد هر جا وحدت و اتفاق نظر وجود داشته باشد با هر سختی می‌توان از مشکل‌ها گذشت.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تصریح کرد: هفتمین روز از هفته دفاع مقدس هم به عنوان نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر و روستاییان و بسیجیان و پیشمرگان کرد مسلمان نامگذاری شده است و بایستی به نقش جهادگران بی سنگر پرداخت.

وی اضافه کرد: آخرین روز از هفته دفاع مقدس هم به عنوان فرماندهان عزت مداران و حماسه آفرینان نامگذاری شده که تبیین نقش و نکوداشت فرماندهان می‌تواند در الگو سازی برای جوانان مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه  افزون بر ۵۰۰۰  بسته لوازم التحریر در دهفته دفاع مقدس تقدیم دانش آموزان نیازمند هرمزگان می‌شود و همزمان بیست و هفتمین نهضت مواسات و همدلی را با توزیع‌افزون‌بر ۳۰ هزار بسته معیشتی خواهیم داشت، عنوان کرد : همچنین بیش از ۵۰۰ سری جهیزیه در این هفته تقدیم نو عروسان می‌شود و افتتاح منازل محرومان و طرح های عمرانی را خواهیم داشت که بیش از ۱۶۶ میلیارد تومان ارزش آن‌ها است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) با اشاره به اینکه  علاوه‌بر این در هفته دفاع مقدس شاهد تجلیل از پیشکسوتان بسیجی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا هم خواهیم شد، یادآور شد :در دوران دفاع مقدس به حداقل های دستاوردهای نظامی مانند سلاح‌های معمول انفرادی و گونی برای ساخت سنگر محتاج بودیم و دشمنان ما را از همه چیز محروم کرده بودند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) با اشاره به اینکه ۲ سال گذشته به دلیل درگیر بودن کشور با بیماری کرونا برنامه‌های مناسبت‌های مهمی مانند دفاع مقدس تحت شعاع قرار گرفته بود، اظهار داشت : امروز اگر کسی دست از پا خطا کند به خصوص در خلیج فارس آماده‌ایم با آن مقابله کنیم.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام