رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان از آغاز خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاونی روستایی به عنوان مباشر شرکت تعاونی بازرگانی دولتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمدرضا ماندگاری با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در هرمزگان از نیمه فروردین آغاز و تا نیمه خردادماه سالجاری ادامه دارد، اظهار داشت: سازمان تعاونی روستایی هرمزگان در انجام سیاست‌های دولت مبنی بر حمایت از کشاورزان خرید تضمینی گندم کشاورزان استان را در دستور کارخود قرار داد.

وی ادامه داد: از زمان آغاز فرآیند خرید تضمینی گندم و کلزا در  فروردین تا نیمه خردادماه سالجاری؛ میزان ۷۰۰ تن گندم و ۴۵ تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان هرمزگانی خریداری شد.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان تصریح کرد: برای خرید گندم و کلزا ۱۱ مرکز در شهرستان‌های حاجی آباد، رودان، میناب، پارسیان، بستک تدارک دیده شده است که با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده مراکز آماده تحویل محصولات از کشاورزان هستند.

ماندگاری اضافه کرد: حمایت از کشاورزان، تقویت تولید داخلی و کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها  از اهداف دولت در زمینه خرید تضمینی گندم تلقی می شود.

وی در پایان گفت: حاجی‌آباد بیشترین سطح زیر کشت گندم در استان را به خود اختصاص داده و به عنوان قطب کشت این محصول شناخته می‌شود.

انتهای خبر /