استاندارهرمزگان پس از افتتاح پست ۶۳/۲۰ کیلوولت شهر میناب، کلنگ‌ دبستان ۱۰ کلاسه آزادگان روستای سولقان را نیز به زمین زد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی  با هدف کلنگ‌زنی، بهره‌برداری و بررسی روند اجرایی پروژه‌های در دست اقدام شهرستان میناب، راهی این شهرستان شد.

در اولین برنامه  استاندارهرمزگان،عملیات ساخت دبستان ۱۰ کلاسه آزادگان روستای سولقان آغاز شد، این دبستان یکی از مدارس فرسوده شهرستان است که در دهه فجر ۱۴۰۱ بازدید و پیگیری ها برای بازسازی آن شروع شد و بعد از دوماه اکنون ساختمان جدید مدرسه کلنگ زنی شد با این قابلیت که تعداد کلاس ها می تواند تا ۱۲ کلاس نیز افزیش یابد.

همچنین باتوجه به مطالبه مردم، استاندار هرمزگان ضمن بازدید از روند پروژه آسفالت معابر روستای سولقان بر کیفیت بخشی کار تاکید کرد. مهندس دوستی در ادامه به نمایندگی از ۷ پروژه برق منطقه ای در سطح استان، پست ۶۳/۲۰ کیلوولت شهر میناب(فرهنگ) را افتتاح کرد. برای بهره برداری از این پست AISIndoor با قدرت ترانسفورماتور ۱۰۰ مگاولت آمپر (۲×۵۰)، مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده تا برق پایدار بیش از ۱۸ هزار خانوار را تامین کند.

گفتنی است ، این پروژه به نمایندگی از مجموع  ۷ پروژه تامین برق، از جمله فاز اول پست ۴۰۰ کیلوولت پارسیان با اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد ریال، برقراری اتصالات پست ۴۰۰ موقت پارسیان با اعتبار ۵۵ میلیارد ریالی، فاز اول پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت حکمی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریالی، خط ۶۳ ولت حکمی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال، ساختمان فیدرخانه پست ۶۳ کیلوولت جلابی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال همچنین افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت گرزه بندرلنگه از ۱×۱۵ به ۱×۲۰ با هزینه‌کرد ۳۵۰ میلیارد ریالی بود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، همچنین با حضور در اراضی تامین شده جهت اجرای طرح نهضت‌ملی مسکن در میناب ضمن بازدید از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن تدریجی دستوراتی برای تسریع در احداث منازل صادر کرد.

انتهای خبر /