معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:با اقدام به موقع تیم جستجو و نجات دریایی (ناجی ۱۰) ۸ صیاد گرفتار در آبهای حوالی کوه مبارک شهرستان جاسک نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، اسماعیل مکی‌زاده درتشریح حادثه پیش آمده برای یک فروند قایق صیادی که صبح امروز هشتم دی ماه دچار شرایط اضطرار شدند، اظهار داشت: شب گذشته این قایق صیادی بدون توجه به هشدارهای هواشناسی برای صید عازم دریا و با تغییرات شرایط جوی و آبگرفتگی، صیادان سحرگاه دچار اضطرار می شوند.

مکی‌زاده، ادامه داد: پس از اعلام اضطرار بلافاصله شناور ناجی ۱۰ مرکز جستجو و نجات دریایی از شهرستان جاسک عازم محل شده و با وجود وزش باد شدید و تلاطم دریا در کمترین زمان ممکن موفق به نجات ۸ صیاد گرفتار شدند.

وی محل دقیق حادثه را ۱۵ مایلی جنوب کوه مبارک اعلام کرد و گفت: هر ۸ سرنشین قایق صیادی در سلامت کامل به بندر جاسک منتقل و برغم تلاش های صورت گرفته قایق به دلیل آبگرفتگی به قعر دریا فرو رفت.

مکی‌زاده ، با تاکید به این موضوع که بارها و بارها به طرق مختلف شرایط نامساعد جوی و اجتناب از سفر شناورهای سبک در روزهای پیش رو اطلاع رسانی شده، بیان داشت: متاسفانه تعدادی از دریانوردان بدون توجه به هشدارهای هواشناسی اقدام به دریا روی نموده که نتیجه حاصله از این بی توجهی ها به مخاطره افتادن جان افراد است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر این موضوع که شماره تماس ۱۵۵۰ پل ارتباطی دریانوردان با مرکز جستجو و نجات دریایی استان است، بیان داشت: این مرکز به شکل شبانه روزی وظیفه دریافت گزارشات شرایط اضطرار را در پهنه آبی استان بر عهده دارد تا پس از دریافت شرایط اضطرار درکوتاه ترین زمان ممکن، نسبت به امداد رسانی اقدامات لازم صورت پذیرد.

شایان ذکر است؛ طبق اطلاعیه هواشناسی هرمزگان، از پایان هفته جاری تا دوشنبه ۱۳ دیماه جریان بارش‌ها سنگین و شدید استان‌های جنوبی به ویژه هرمزگان را در سیطره خود قرار خواهد داد که همراه با این جریان، تندبادهای لحظه‌ای و تلاطم دریا در مناطق دریایی استان نیز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام