رئیس کل دادگستری هرمزگان از تشکیل ۹ تیم ویژه و گشت‌ مشترک قضایی ، تعزیرات و صمت جهت نظارت فوق العاده بر بازار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مجتبی قهرمانی در نخستین جلسه ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دستگاه قضائی استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲ با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید، اظهار داشت: اولویت دادگستری استان هرمزگان در سال پیش رو بر اقدامات اثربخش و مقابله‌ای در جهت مهار تورم و حمایت از واحدهای تولیدی متمرکز خواهد بود.

قهرمانی تأکید کرد: در راستای تحقق شعار سال و به منظور نظارت بر بازار، ۹ تیم ویژه و گشت مشترک با حضور دادستان و قضات دادسرای مرکز استان، قضات تعزیرات حکومتی و نمایندگان ادارات جهادکشاورزی، صمت و اتاق اصناف فعالیت خود را به صورت ویژه و فوق العاده در بندرعباس آغاز کرده‌اند.

وی از قاطعیت دادگستری هرمزگان در برخورد با گران فروشان و محتکران خبر داد و افزود: با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم نظارت دستگاه قضائی بر بازار و کنترل قیمت‌ها و همچنین در راستای اجرای طرح از فجر تا فطر مقرر شده است؛ تیم‌های ویژه و گشت‌های مشترک تحت نظارت دادستانی مرکز استان به صورت مستمر وضعیت بازار را رصد و کنترل نمایند تا از گران‌فروشی و تحمیل فشارهای بی رویه بر مردم جلوگیری شود.

قهرمانی با اشاره به اینکه هر یک از این تیم‌های ویژه متشکل از حداقل پنج نفر است، تصریح کرد: در جریان اجرای این طرح، عموم مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه احتکار و افزایش کاذب قیمت‌ها، موارد را هم به صورت حضوری و هم با مراجعه به سامانه سجام دادگستری هرمزگان به آدرس اینترنتی sajam.scpd.ir و سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی، گزارش کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: دستگاه قضائی استان در برخورد قاطع و بدون اغماض با گران فروشان و محتکران مصمم است و اجازه هیچ نوع سو استفاده‌ای را در این خصوص نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه دستگاه‌های متولی تنظیم بازار در راستای خدمت رسانی به مردم، علاوه بر انجام وظایف محوله در بُعد نظارت نیز اهتمام لازم را داشته باشند، مطمئناً فرصت طلبانی که به گران‌فروشی و احتکار مایحتاج عمومی می‌پردازند، در تحقق نیات شوم خود ناکام خواهند ماند.

انتهای خبر /