به همت اتاق بازرگانی هرمزگان ؛ آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر برگزار شد | صبح دریا نیوز
به همت اتاق بازرگانی هرمزگان ؛ آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر برگزار شد
به همت اتاق بازرگانی هرمزگان ؛ آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر برگزار شد
گزارشگر : جمیله دبیری نیا | شناسه خبر : 28020 | تاریخ انتشار : 21 بهمن 1402 - 13:01 |

به گزارش صبح دریانیوز، آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر با حضور وزیر صمت ، رئیس اتاق بازرگانی ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، بازرگانان ، فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی در سالن همایش این اتاق برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در این آئین ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ، گفت : استان هرمزگان در طول تاریخ پیشتاز و پیشانی بازرگانی و تجارت خارجی کشور محسوب شده  مردم این دیار با لنج های بادبانی دریاها را طی می کردند.

محمدرضا صفا با تبریک روز ملی صادرات  و پاسداشت زحمات فعالان اقتصادی و دست اندرکاران این حوزه ، افزود:  بازرگانان در کنار عرضه کالاهای داخلی فرهنگ ایرانی اسلامی را نیز به خطه آفریقا انتقال داده اند تاریخ بیش از ۹۰ ساله اتاق بازرگانی بندرعباس و تعلق نام آوران عرصه تجارت کشور به این خطه نشانه اهمیت و تایید این موضوع است.

صفا، با بیان اینکه امروزه توسعه صادرات یکی از ضروریات اقتصاد ملی است و صادرکنندگان سفیران و جلوداران رشد اقتصادی کشور است، عنوان کرد: کسانی که علیرغم مقررات دست و پاگیر و تحریم های ظالمانه تولیدات داخلی کشور را با سختی بسیار در بازارهای جهانی عرضه می کنند و علاوه  بر آن معرف و سفیر فرهنگ ایرانی اسلامی ، قابل تقدیر و تحسین هستند.

وی، بیان داشت: امروز که روز ملی صادرات است دست تک تک آنان را می فشارم و حمایت تمام قد اتاق از صادرکنندگان و آمادگی برای پیگیری مطالبات در جهت رفع موانع آنان اعلام می کنم.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان ،با اشاره به اینکه قوانین و نهادهای قانونی مرتبط با مبادلات مرزی متعدد و نقش این فعالیت ها در زندگی ساحل نشینان کم اثر است، پیشنهاد داد: برای افزایش دامنه اثر آن نسبت به آسیب شناسی و یکپارچه سازی این قانون توسط وزارت صمت در جهت افزایش آثار اقتصادی آن بر زندگی مرزنشینان اقدام شود.

صفا، از حضور دکتر آشوری و دکتر مرادی نمایندگان حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس شورای اسلامی که همراه و دلسوز فعالان اقتصادی استان هستند صمیمانه تشکر کرد.

پایان خبر/


ثبت دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه بسته شده است.